تازه های سایت

کد مطلب: 5785
27. آذر 1391 - 16:04
پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: سند مهندسی فرهنگی شهرستان نهاوند اجرایی می‌شود.
خبرگزاری فارس: سند مهندسی فرهنگی نهاوند اجرایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهردیروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند اظهار داشت: سند مهندسی فرهنگی با توجه به نیازهای فرهنگی در نهاوند با تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی تدوین و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تدوین و اجرای این سند در نهاوند گفت: امروزه مهم‌ترین مشکل و معضل در نهاوند مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی است، چراکه اگر فرهنگ استفاده از امکانات به خوبی شناسانده شود، بسیاری از ناهنجاری‌های شهروندان رفع می‌شود.

امام جمعه نهاوند یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان را رواج پدیده خطرناک و خانمان‌سوز اعتیاد دانست و ابراز داشت: روز به روز سن اعتیاد کاهش می‌یابد، بنابراین باید در این راستا حساس بوده و با ارائه راهکار مناسب مانع از شیوع این پدیده شد.

وی با اشاره به لازم‌الاجرا بودن همه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان گفت: از آن جایی که مصوبات این شورا با نظر و اعلام رأی همه اعضا اعم از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی، نخبگان، فرهنگیان، معتمدان شهرستان و فرهنگیان و همچنین اصحاب فرهنگ و اندیشه تصویب می‌شوند، بنابراین مصوبات جلسات از هر نظر اهمیت دارد، چراکه همه ارکان آن کارشناسی شده است.

فرماندار نهاوند نیز به دغدغه‌های رهبری در بحث فرهنگ جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تبیین خواسته‌های رهبری در زمینه‌های فرهنگی باید به عنوان اصلی‌ترین دغدغه اعضای این کار گروه باشد.

مجتبی مولوی با بیان اینکه در جوامع اسلامی، مردم از مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی خود الگوگیری می‌کنند، تأکید کرد: این مسئله وظیفه ما را در قبال مردم چندین برابر می‌کند.

وی با تأکید بر رعایت الگوی مصرف به ویژه در سال حمایت از کار، تولید ملی و سرمایه ایرانی گفت: باید در زمینه صرفه‌جویی به صورت جدی و عملی وارد شد.

فرماندار نهاوند در پایان سخنانش خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با پدیده خطرناک مواد مخدر در شهرستان شد و اذعان داشت: از آنجا که مهم‌ترین مشکل فعلی در نهاوند مواد مخدر است، باید در راستای مقابله با این پدیده، قاطعانه وارد شد.

دیدگاه شما