تازه های سایت

کد مطلب: 57247
12. مهر 1403 - 9:01
حمله موشکی ایران علیه اسرائیل با سانسور گسترده و رسمی در ارتش و مقامات رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شامگاه سه شنبه پائیزی مهرماه، جمهوری اسلامی ایران رکورد قبلی خود در بمباران اسرائیل را که مربوط به وعده صادق در فروردین ماه همین امسال بود، شکست.

ایران با شلیک صدها موشک بالستیک به مقصد اسرائیل این رژیم را با سهمگین ترین بمباران هوایی در ۵ دهه گذشته روبرو کرد تا به دومین وعده صادق خود به اشغالگران عمل کرده باشد.

با وجود انتشار صدها فیلم و تصویر از این رویداد، اما صهیونیست‌ها به صورت رسمی اشاره چندانی به حجم خسارات و آسیب‌های وارد شده در حمله موشکی ایران نکردند. به طور کلی در رژیم‌های پادگانی مانند اسرائیل سانسور بخشی از واقعیت جاری در این گونه جوامع است.

به عبارت دیگر اگر سانسور نباشد، رژیم‌های پادگانی قادر به اقناع افکارعمومی خود برای القای حس امنیت نخواهند بود. براین اساس، بدون سانسور ادامه حیات جوامع پادگانی مانند اسرائیل با تهدید روبرو خواهد شد، چون سانسور حوادث و شکست‌ها در جامعه باعث می‌شود تا بسیاری از ساکنان جوامع پادگانی احساس امنیت کاذب داشته باشند. در این گزارش سانسورهای بزرگ اسرائیل در حمله موشکی اخیر ایران را مورد بررسی قرار می دهیم:

سانسور قرن

شاید بتوان بزرگترین عملیات سانسور ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان دومین حمله موشکی ایران به مناطق اشغالی دید. این سانسور تا بدان جا بود که به صورت رسمی از سوی سخنگوی ارتش هم تائید شد:

اعلام رسمی سانسور: در همان ساعات نخست آغاز حمله موشکی ایران، «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی از ساکنین مناطق اشغالی درخواست کرد تا از انتشار تصاویر و اطلاعات مربوط به مکان‌های هدف قرار گرفته، خودداری کنند و هیچ تصویری را از اماکن محل اصابت موشک منتشر نکنند.

سکوت ارتش اسرائیل درباره اماکن هدف قرار گرفته شده

ارتش اسرائیل و منابع رسمی این رژیم تا کنون هچ اشاره‌ای به اماکن هدف قرار گرفته نکرده‌اند، در حالی که منابع عبری، اماکن هدف قرار گرفته توسط موشک‌های ایرانی را اعلام کرده‌اند:

شبکه ۱۳ عبری: تائید اصابت موشک‌های ایران به محور نتساریم در غزه به عنوان محل تجمع نظامیان صهیونیستی

هاآرتص: انتشار تصاویر متعددی از انفجارها در پی اصابت موشک‌های ایران

سی ان ان: تائید اصابت یکی از موشک‌های ایران به فاصله کمتر از یک کیلومتری مقر موساد در تل آویو

«رونن برگمن»، خبرنگار نیویورک تایمز در تل آویو: اعلام شنیدن انفجارهای مهیب در شمال تل آویو، نزدیک به مقر موساد، آژانس اطلاعات خارجی، واحد ۸۲۰۰ و آژانس اطلاعات الکترونیک

سانسور تلفات و آسیب‌ها در حمله ایران

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی آن است که حمله موشکی ایران هیچ تلفاتی در بر نداشته است، اما رسانه‌های اسرائیلی چیز دیگری می گویند:

اعتراف رسانه اسرائیلی infos-israel.news به کشته شدن یک شهرک نشین: این رسانه اسرائیلی فرانسوی زبان اعلام کرده است که «نیسیم زرکا» شهرک‌نشین ساکن منطقه عفوله بر اثر حمله موشکی روز گذشته ایران هنگام فرار به پناهگاه دچار حمله قلبی شده و کشته شده است.

اعتراف رادیو اسرائیل به آسیب دیدن جنگنده‌ها: موشک های ایران به پایگاه های ارتش اسرائیل اصابت کرد و ساختمان ها و کارگاه های تعمیر و نگهداری هواپیماهای جنگی را در پایگاه های هوایی دچار آسیب شدید کرد.

کانال ۱۲ عبری: دستکم ۱۰۰ خانه در شهر هود هاشارون در مرکز اسرائیل بر اثر حمله ایران آسیب دیده است.

متیو هو، پژوهشگر مرکز سیاست بین‌الملل و تفنگدار آمریکایی: واقعیت این است که در حال حاضر ویدیوهای زیادی در فضای مجازی وجود دارد که نشان می‌دهد موشک‌های ایرانی اصابت کرده‌اند و نشان می‌دهد که اسرائیل مصونیتی در مقابل حملات ندارد.

تایمز اسرائیل: در مرکز اسرائیل برخی اصابتها و چندین ضربه دیگر در جنوب اسرائیل بر اثر حمله موشکی ایران وجود دارد.

کانال ۱۴: یک اسرائیلی شهرک نشین درباره حمله ایران گفته است که «اینجا همه چیز می لرزید، شیشه تقریباً در همه آپارتمان ها شکسته شد»

دیدگاه شما