تازه های سایت

کد مطلب: 57180
2. مهر 1403 - 8:25
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از آغاز نگارش شفاهی تاریخ دفاع مقدس نهاوند خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس کلید نگارش شفاهی تاریخ دفاع مقدس زده میشود و تلاش خواهیم کرد تا سال آینده این نگارش به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری ضمن تبریک هفته وحدت، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی و پیام های اصلی تقارن دفاع مقدس با بهار علم و دانش و بازگشایی مدارس شاید این باشد که باید تعهد و تخصص کنار هم دیگر باشند تا بتوانند بشریت را از جهالت گمراهی نجات بخشند .

وی با اشاره به برنامه های سپاه نهاوند به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ۱۴۰ عنوان برنامه در پایگاه‌های مقاومت محلات و اقشار اجرا می‌شود که مهم‌ترین این برنامه‌ها تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، یادواره و غبارروبی گلزار شهدا، همایش بانوان رزمنده شهرستان که این ‌بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس و در شهرستان سابقه درخشانی داشته که مقام معظم رهبری در سخنان سال‌های اخیر خود دو بار از این بانوان نام بردند، همایش تجلیل از رزمندگان روحانی شهرستان، توزیع لوازم تحریر بین خانواده‌های نیازمند، مصاحبه با ۱۸۰ رزمنده دوران دفاع مقدس شهرستان، سرکشی از خانواده ۴۵۰ معظم شهید، تجلیل از ۳۰۰ رزمنده ارتش، نیروی انتظامی و سپاه است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از آغاز نگارش شفاهی تاریخ دفاع مقدس شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس کلید نگارش شفاهی تاریخ دفاع مقدس زده می شود و تلاش خواهیم کرد تا هفته دفاع مقدس سال آینده این نگارش به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: یادواره شهید ایرج ظفری، شهید شاخص شهرستان و شهید همدانی نیز در شهرستان نهاوند در هفته دفاع مقدس برگزار خواهند شد.

مختاری در راستای جهاد تبیین و بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله یک مقطع فراموش نشدنی و بی نظیر از تاریخ ۴۴ ساله انقلاب ماست فلذا فراموش نشدنی است، دورانی که ایثار و گذشت و شهادت طلبی و اخلاص و ولایت مداری و مقاومت و ایستادگی ملت عزیز ایران را نشان داد، و به همین خاطر بود که امام خمینی (ره) فرمودند دفاع مقدس حق حیات بر گردن همه ما دارد و دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است اگر درست استخراج شود سال‌ها می‌توانیم بهره و استفاده کنیم و حتی برای آیندگان هم آن را ذخیره کنیم .

وی ادامه داد: امام راحل، این سید و سلاله حضرت زهرا (س) پرچم قیام خود را علیه نظام شاهنشاهی از سال ۱۳۴۲ برافراشت و سال ۱۳۵۷ با یاری خداوند منان و پای کار آمدن مردم عزیز ایران حکومت و نظام اسلامی را در خطه ایران تشکیل داد، حکومتی با نام خدا و قرآن و اسلام که از آن به بعد مقابله شرق و غرب با جمهوری اسلامی ایران شروع شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: بلوک شرق با محوریت شوروی و بلوک غرب با محوریت آمریکا و سپس مقابله‌ها شروع شد، چرا که در آن مقطع بعد جنگ جهانی دوم دنیا بین این دو ابر قدرت تقسیم شده بود اجازه نمی‌دادند و تحمل نمی کردند یک حکومتی و نظامی بر اساس اسلام در قلب خاورمیانه تشکیل بشود فلذا آقای نیکسون در یک اظهار نظر خطاب به دو ابر قدرت آن زمان اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران زلزله ای است که تمام کاخ ها از جمله کاخ سفید را ویران خواهد کرد و به دو ابر قدرت نصیحت کرد که باید در برابر این انقلاب متعهد شد و ایستاد و  بلوک شرق و غرب از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مقابل ایران ایستادند و اقداماتی را علیه ایران شروع کردند.

وی افزود: اولین اقدام آنها فرستادن ژنرال هایزر و سلیمان بود که می‌خواستند امام را ترور کنند تا انقلاب شکل نگیرد یعنی توطئه‌های این دو ابرقدرت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.

مختاری تصریح کرد: دومین اقدام طرح تجزیه انقلاب اسلامی به ۵ کشور مجزا بود که همچنان بعد ۴۴ سال این از آرزوهای دشمنان ماست و هرگز ایران عزیز ما تجزیه نشد و نخواهد شد.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: هدف از حمله دشمنان به ایران تصرف مرز خشکی و آبی نیست هدف دشمنان ایران سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: امروز جنگ ما در دانشگاه‌های برتر دنیا تدریس می‌شود، عملیات هایی مثل والفجر ۸ و ...  و تا قبل از پیروزی انقلاب در هر جنگی ما یک قطعه از خاک کشور را از دست دادیم اما در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اینگونه نبود و پیروز میدان‌ها بودیم.

وی با اشاره به وصیت نامه سیاسی امام(ره) گفت: امام در وصیت نامه خود نوشته بودند «ما در این جنگ پشیمان نیستیم ما در این جنگ دشمنان خود را شناختیم ما در این جنگ اسلام را به دنیا صادر کردیم و مهمتر اینکه ما در این جنگ به مردم دنیا نشان دادیم که می‌توان با روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر شرق و غرب ایستاد».

مختاری در ادامه با اشاره به نقش مهم حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر الهی ماهیت جنگ را تبیین کردند و  روحیه ایثار و شهادت و مقاومت را در بین رزمندگان جاری ساختند و شجاعت ایشان بی نظیر بود.

وی با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دستاورد دفاع مقدس، پیشرفت انقلاب، سربلندی انقلاب که وارد گام دوم شده ایم، دانشمندان هسته ای، صنایع دفاعی و نظامی و ... ما سیلی های محکم نیرو های مسلح به دشمنان است اما باید بدانیم که جنگ آمریکایی ها با ما همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما