تازه های سایت

کد مطلب: 5686
25. آذر 1391 - 14:57
پایگاه خبری گرو : وزیر آموزش و پروش گفت: شهید طالبیان مسیر جنگ و شهادت را خط‌ دهی کرد.
خبرگزاری فارس: شهید طالبیان مسیر جنگ و شهادت را خط‌دهی کرد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حمیدرضا حاجی‌بابایی در یادواره شهید طالبیان با اشاره به واقعه عاشورا و تأثیر این واقعه در ابعاد مختلف زندگی کنونی اظهار داشت: خداوند امام حسین(ع) را برای تربیت و شرافت خلق کرد و با این وصف می‌توان گفت اساس هستی بر کار معلمی است لذا امکان ندارد کسی به درجه معلمی برسد بدون اینکه مراحل آزمایش و امتحان را پشت سر گذاشته باشد.

وی با بیان اینکه شهادت بالاترین درجه انسانیت است، تصریح کرد: امام حسین(ع) در واقعه کربلا تمام زوایای انسانیت را متجلی کرد و در تابلوی کربلا تمام انسانیت  در مقابل تمام پستی و رذالت به تصویر کشیده شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امام حسین (ع) تشنه هدایت مردم بود، تصریح کرد: رمز موفقیت تمام دنیا نهضت عاشوراست که اگر این واقعه نبود حماسه‌ها و رشادت‌های دفاع مقدس رقم نمی‌خورد.

به گفته وی، به دلیل فرهنگ عاشورا و تجلی آن است که امروز رژیم صهیونیستی که نماینده تمام رذالت‌های تاریخ است عقب‌نشینی کرده است.

حاجی بابایی با اشاره به یادواره‌های شهدا و برگزاری سوگواره‌ها و عزاداری‌های حسینی نیز افزود: اگر این عزاداری‌ها نبود امروز اثری از عاشورا به نسل‌های بعدی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگ قرآن و ایثارگری و شهادت است، به شهادت شهید طالبیان اشاره کرد و گفت: وی فردی ساده‌زیست و ولایتمدار و معلمی بود که خط‌‌دهی کرد و تمام توانش را در راستای حفظ و اعتلای نظام به کار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی مأمن شهادت‌ها و رشادت‌ها است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران جایی نیست که در آن کسی از فرصت‌ها برای قدرت و ثروت خودش استفاده کند و در آن کسی تشنه قدرت و پول نیست.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران اگر فردی هزار سال وزیر، استاندار یا هر مسئول دیگری باشد اما اگر در مسیر شهدا گام بر ندارد، باخته است.

یادواره شهید طالبیان به عنوان شهید فرهنگی و 4 هزار و 900 شهید فرهنگی کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه همدان، استاندار، نمایندگان مردم همدان و نهاوند در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مسئولان، مردم و خانواده‌های شهدا در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

در این مراسم لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به فرزند شهید طالبیان اهدا شد.

دیدگاه شما