تازه های سایت

کد مطلب: 56857
17. مرداد 1403 - 8:04
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن پاسخ‌گوی دغدغه‌های مردم نبوده است گفت: با تفکیک وزارت راه و شهرسازی امکان ورود وزرا به مسائل مورد نیاز مردم و سپس پاسخگویی دقیق تر آنها را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا نثاری با اشاره به طرح کمیسیون عمران مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه حمل و نقل و مسکن گفت: هر وزیری که در وزارتخانه راه و شهرسازی حضور پیدا کند به دلیل دامنه گسترده این وزارت خانه نمی‌تواند خروجی خوبی داشته باشد و این موضوع را عملکرد وزرا طی 10 سال گذشته به خوبی نشان داده است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی بپردازیم چرا که این این امر بار مالی برای دولت به همراه نداشته بلکه با افزایش تعداد وزرا، دامنه رسیدگی و پاسخگویی بهبود پیدا می‌کند. در حال حاضر وزیر راه و شهرسازی امکان ورود برخی از حوزه های زیر مجموعه خود را ندارد چه رسد به اینکه نسبت به آن پاسخگو هم باشد. لذا حتما مجلس باید به این امر توجه کرده و با تفکیک وزارت راه و شهرسازی امکان ورود وزرا به مسائل مورد نیاز مردم و سپس پاسخ گویی دقیق تر آنها را فراهم کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به مشکلات اساسی کشور در حوزه راه، حمل و  نقل ریلی و هوایی و مسکن خاطرنشان کرد: دولت‌های مختلف بسته های را برای مدیریت بازار مسکن ارائه کردند اما متاسفانه هیچ کدام پاسخگوی نیاز مردم نبوده و مشکلات مردم و دغدغه اصلی آنها را حل نکرده است.  البته کارهای بزرگی در دولت سیزدهم انجام شده اما باید بپذیریم که تاکنون مشکل مردم بر طرف نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نباید تنها به کمیته و تعداد پروژه های در دست ساخت توجه کنیم بلکه باید سایر حوزه‌ها را نیز پیش‌ببریم، ادامه داد: برای ساماندهی بازار مسکن باید به موضوعاتی نظیر حضور بخش خصوصی در زمینه ساخت و ساز مسکن توجه کند./

پایان پیام

دیدگاه شما