تازه های سایت

کد مطلب: 56728
31. تير 1403 - 8:50
مصرف بی‌رویه مُسکن‌ها و عدم بهبودی سردرد، می‌تواند نوعی وابستگی به دارو و چرخه معیوبی از سردردهای ناشی از مصرف مسکن را ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر فریبرز رضایی طلب، درخصوص مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها، اظهار کرد: سردرد یکی از علائم شایع در بین عموم افراد است و کمتر کسی وجود دارد که در طول عمرش به سردردهای مختلف اعم از سردردهای تنشی و سردردهای ناشی از میگرن، دچار نشده باشد.

وی، مصرف بی‌رویه‌ داروهای مسکن را زمینه‌ساز تشدید سردردها در افراد دانست و گفت: فردی که حداقل یک روز در میان یا هر روز، مصرف مسکن را به مدت حداقل سه ماه دارد و سردردش بهبود نمی‌یابد، باید مصرف داروی مسکن را متوقف کند؛ زیرا وابستگی به دارو ایجاد شده و در این شرایط با مصرف زیاد و بی رویه مسکن و عدم بهبودی سردرد فرد مبتلا، مشکلات خلقی و اضطراب نیز در او ایجاد می شود، که خود تشدید کننده سردرد است. بنابراین فرد در یک چرخه معیوبی قرار می گیرد و با بروز سردرد ملزم به مصرف مسکن می شود، سپس مصرف آن و عدم بهبودی، مجددا منجر به اضطراب و پس از آن سردرد می‌شود.

رضایی‌طلب اضافه کرد: همچنین، مصرف بی‌رویه مسکن ممکن است عوارضی همچون مشکلات کلیوی و گوارشی نیز ایجاد کند، بنابراین پیشنهاد می شود فرد برای هر سردرد، درمان مختص خود را با مراجعه به پزشک دریافت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سردردی که طی دو تا سه هفته اخیر به یکباره به وجود آمده و موجب ناراحتی و تاری دید در فرد شده، بسیار مهم است و این علائم می تواند نشانگر مشکلات مغزی جدی تری باشد.

دانشیار بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مواقع بروز سردرد، چنانچه فرد با علائمی همچون، افت هوشیاری و آگاهی نسبت به محیط، افزایش شدید فشارخون، گزگز و مورمورشدن یکطرفه بدن روبرو شد، باید سریعا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما