تازه های سایت

کد مطلب: 56724
31. تير 1403 - 8:44
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد:
رهاسازی ۱۲ جوجه کبک وحشی در نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: پس از نگهداری چهل روزه ۱۲ جوجه‌ کبک‌ در تپه‌های اطراف نهاوند رهاسازی شدند.

عزیز قیاسی در‌ گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری « گرو نهاوند » گفت: توجه به زندگی جانواران و پرندگان و عدم شکار و صید گونه‌های مختلف باعث زیبایی محیط‌زیست و تنوع آن‌ها می‌شود که این امر لازم مسئولیت‌پذیری در این خصوص است.

وی اظهار داشت: در راستای همین مسئولیت‌پذیری سه نفر از کوهنوردان و حافظان عرصه‌های زیستی طی روزهای متوالی متوجه تخم‌های کبکی می‌شوند که والدین تخم‌ها از خوابیدن بر روی آنها خودداری می‌کنند.

قیاسی ادامه داد: پس از این اتفاق با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های زیستی نسبت به انتقال این تخم کبک‌ها به ماشین جوجه‌کشی اقدام کردند تا آن‌ها از بین نروند.

وی افزود: پس از خروج جوجه‌ها از تخم و نگهداری آن‌ها و با هماهنگی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان و پس از چهل روز نگهداری از این ۱۲ جوجه‌، آن‌ها را در یکی از زیستگاه‌های پیرامون نهاوند در طبیعت رهاسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: از کلیه شهروندان طبیعت‌دوست و حافظان حیات‌وحش تقاضا داریم از دست زدن و برداشتن تخم و یا جوجه پرندگان خودداری کنند زیرا والدین این پرندگان به دلیل تماس دست انسان‌ها ممکن است از نگهداری و یا خوابیدن بر روی تخم‌ها امتناع ورزند( مگر در شرایط ویژه و رعایت بسیاری از جوانب امر مبادرت به چنین فعلی نمایند).

وی از کلیه کوهنوردان و حافظان عرصه‌های زیستی و حیات‌وحش که در راستای تکثیر و مراقبت از وحوش تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

قیاسی همچنین از اصلاح و تشدید کیفر مندرج در قانون شکار و صید خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اصلاح قانون، شایسته است کلیه شهروندان و شکارچیان و صیادان از هر گونه تخلف از قانون و مقررات شکار و صید پرهیز نمایند چون در غیر این صورت مورد اعمال کیفر قانونی قرار می‌گیرند.

دیدگاه شما