تازه های سایت

کد مطلب: 56616
18. تير 1403 - 8:28
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از تحویل ۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از زمان شروع برداشت این محصول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، توکل آبشناس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: کار برداشت گندم از اراضی شهرستان نهاوند از چند روز گذشته آغاز شده که تا کنون ۴ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده است.

وی افزود: برای تحویل گندم کشاورزان سه مرکز خرید در کارخانه آرد نهاوند، مرکز تعاون روستایی و شرکت کوثر خزل وداع شده که از کشاورزان انتظار داریم گندم‌های خود را فقط تحویل این مراکز داده و از فروش آن به دلالان خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو است که با توجه به تعهد دولت پول گندم در اسرع وقت تحویل آنان می‌شود.

وی افزود: همچنین کار برداشت جو از ۲۰ روز پیش شروع شده که تا کنون یک‌هزار و ۸۰۰ تن با قیمت تضمینی ۱۰ هزار تومان تحویل مراکز خرید شده است.

آبشناس گفت: کشاورزان به دلیل فروش جو به دلالان به صورت نقدی، استقبال خوبی از تحویل محصول به مراکز خرید نکرده‌اند چراکه معتقدند مدت زمان زیادی طول می کشد تا پول جو به حساب آنان واریز شود.

وی از برداشت کلزا در نهاوند خبر داد و گفت: از ابتدای برداشت کلزا تا کنون یک‌هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شده که با قیمت تضمینی هر کیلو ۳۵ هزار تومان تحویل کارخانه کشت و صنعت خزل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین به منظور نظارت بر کیفیت گندم تحویلی به مراکز خرید و تعیین میزان افت مفید و غیر مفید عامل تشخیص به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز خرید مستقر شده‌اند.وی از پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه حمل به ازای تحویل هر تن گندم به کشاورزان خبر داد.

دیدگاه شما