تازه های سایت

کد مطلب: 56613
18. تير 1403 - 8:22
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: برای امروز و فردا در استان غبار رقیق خواهیم داشت، با کاهش سرعت باد از پس فردا از غلظت این غبار رقیق کاسته و از آسمان استان برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسن باقری شکیب اظهار کرد: علت این غبار رقیق وزش باد فلات مرکزی از سمت قم بوده که جریانات باد و آلاینده‌های داخلی این منطقه به سمت استان همدان آمده و موجب گرد و غبار موجود داخلی شده است.

وی  گفت: بر اساس آخرین وضعیتی  که سایت محیط زیست برای ثبت به ما داده است میزان غلظت این گرد و غبارها در کبودآهنگ ۱۵۲،نهاوند ۱۵۲،ملایر ۱۲۰،همدان ۱۱۷ و اسدآباد ۱۱۶ بوده است که در همین رابطه بر اساس جداول موجود غلظت هوای زیر ۵۰ پاک، غلظت هوا تا ۱۰۰ قابل قبول،از ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس و از ۱۵۰ به بالا ناسالم، از ۲۰۰ به بالا بسیار ناسالم و ۲۵۰ به بالا خطرناک محسوب می‌شود.

باقری شکیب در ادامه افزود:بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی استان همدان طی پنج روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در ساعات بعد از ظهر وزش باد همراه با غبار رقیق را در برخی از نقاط استان همدان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طی ساعاتی از بعد از ظهر امروز هم وزش باد نسبتاً شدیدی را در برخی از نقاط شرقی و شمال استان شاهد خواهیم بود.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان هم با بیان اینکه غبار رقیقی دیروز و امروز هوای استان را فرا گرفت و وضعیت کیفی هوا برای گروه‌های حساس ناسالم شد، گفت: درحال حاضر هوای کبودراهنگ در وضعیت خطرناک برای همه گروه‌ها قرار دارد.

سیدعادل عربی روز یکشنبه اظهار کرد: روز گذشته کل استان درگیر غبار رقیق بود، به‌طوری که این غبار موجب ناسالم شدن هوا در شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد، کبودراهنگ و رزن برای گروه‌های حساس شد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد غبار به سمت شمال استان درحال حرکت است، افزود: درحال حاضر با افزایش گردوغبار در کبودراهنگ این شهرستان در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با اشاره به اینکه وضعیت هوای شهرستان همدان سالم است، ادامه داد: هم‌اینک وضعیت کیفی هوای همدان سالم است، اما در شهرستان‌های اسدآباد و ملایر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

عربی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی استان همدان طی دیروز و امروز غبار رقیق آسمان استان را فرا گرفته است، تصریح کرد: وضعیت هوای شهرستان نهاوند درحال حاضر ناسالم برای همه گروه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای 10 ایستگاه پایش کیفی هوا است، تأکید کرد: افراد مسن و خردسال، بانوان، بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضای آزاد بپرهیزند؛ همچنین دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ورزش‌های گروهی و کوهنوردی محدود شود.

دیدگاه شما