تازه های سایت

کد مطلب: 56429
26. خرداد 1403 - 7:36
در نشست شورای تأمین شهرستان نهاوند با رسانه‌ها تأکید شد
نقش مهم رسانه‌ها در مشارکت حداکثری
شورای تأمین شهرستان نهاوند در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها و خبرنگاران بر لزوم امیدآفرینی در جامعه و تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری « گرو» نشست هم‌اندیشی اعضای شورای تأمین شهرستان نهاوند با مدیران رسانه و خبرنگاران شهرستان برگزار شد.
در این نشست موضوعاتی مانند امیدآفرینی، دوری از دروغ و تحریف، جلوگیری از مشوش کردن افکار مردم، مطالبه گری و انتقادهای منصفانه و دیگر موضوعات مطرح شد.
در این نشست راهکارهای افزایش مشارکت و چالش‌های پیش روی انتخابات ریاست جمهوری مطرح و رسانه‌ها هم خواستار همکاری دستگاه‌های متولی برای اطلاع‌رسانی به‌موقع اخبار خدمات دولت و پاسخ‌گو بودن آن‌ها برای جلوگیری از بروز و ظهور شایعات در شهرستان شدند.
در ادامه این نشست تأکید شد که رسانه‌ها باید نسبت به طرح و انتشار مطالب مسئولیت‌پذیر باشند و بایدها و نبایدهای رسالت اطلاع‌رسانی را رعایت کنند چراکه وظیفه مهم تطهیر نفس و روح مخاطبین را بر عهده‌دارند.
همچنین تأکید شد که انتقاد رسانه‌ای باید منصفانه و باهدف رفع مشکلات و دغدغه مردم باشد.
در ادامه این نشست اعلام شد که خبرنگاران درزمینهٔ افزایش مشارکت حداکثری آحاد مردم نقش بااهمیتی دارند و جلوگیری از انتشار مطالب خلاف واقع را مدنظر داشته باشند.
همچنین بیان شد؛ دشمنان نظام جمهوری اسلامی جنگ رسانه‌ای سهمگینی که مکمل جنگ سیاسی و اقتصادی است را علیه ما راه انداخته‌اند و هدف آن‌ها برهم زدن آرامش کشور و ایجاد ناامیدی و بدبینی است رسانه‌های شهرستان برای مقابله با این شرایط تلاش کنند.
رسانه‌ها دقت کنند که از انتشار مطالبی که موجب بدبینی، ناامیدی و برهم خوردن آرامش جامعه شده و یا تخریب و توهین و تهمت را همراه دارد به‌شدت پرهیز کنند.
اطلاع‌رسانی باید با دقت و ظرافت خاص صورت گیرد و رعایت عدالت و قانون، ارزش‌های جامعه اسلامی، تشویق جهت توانمندسازی در تولید خبر و ایجاد انگیزه برای کار درست و اصولی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بود که باید همواره مدنظر افراد در رسانه‌ها قرار بگیرد.
دولت سیزدهم مردمی و پرتلاش بود
ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند نیز در ادامه این نشست اظهار داشت:  بهترین جلسات را با رسانه‌ها داشته‌ام و آن‌ها را یار و یاور خود در شهرستان می‌دانم و رسانه گریز نیستم.
احمدوند افزود: دولت سیزدهم دولتی بود که ادبیات کشور را عوض کرد و بهترین کارها را انجام داد.
وی ادامه داد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و مدیری که مسئولیت را پذیرفته است باید همهٔ موانع و مشکلات کار را بپذیرید.
فرماندار نهاوند بیان داشت: طرح کردن مشکلات مردم توسط رسانه‌ها باعث شده که کارهای بزرگی در شهرستان انجام شود که این کارها به برکت خون شهدا و وجود مردمی بزرگ و همچنین نقش رسانه‌های فعال در شهرستان است.
 رسانه‌ها کارنامهٔ خوبی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گذشته داشتند
علی مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز در ادامه این نشست گفت: خبرنگاری یکی از سخت‌ترین کارهایی است که وجود دارد و اشراف خبرنگاران شهرستان بر روی مدیران کار بسیار مهم و ارزشمندی است که جایگاه رسانه را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه تیم رسانه‌ای شهرستان یک جمع نخبگانی است، اظهار داشت: مدیری که با رسانه‌ها نباشد و کارهای ادارهٔ خود را رسانه‌ای نکند مدیر نیست و باید از سمت خود کناره‌گیری کند.
مختاری افزود: مسئول یعنی پاسخگو و رسانه‌ها از مدیران مطالبه گری کنند اگر مدیری پاسخگو نبود باید در شورای تأمین شهرستان مطرح تا این مدیر برکنار شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات بیان داشت: رسانه‌ها از هیچ‌کسی جانب‌داری نکنند و بهترین مسیر هم عمل به توصیه‌های ولایت‌فقیه است و رسانه‌ها هم در این راه و مسیر گام بردارند.
فرمانده سپاه نهاوند بابیان اینکه در انتخابات اخیر نقش رسانه‌ها از سایر دستگاه‌های اداری بیشتر است، گفت: رسانه‌ها کارنامه خوبی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گذشته داشتند.
وی افزود: علیرغم اینکه دشمنان در حال سیاه نمایی بودند و هستند اما مردم فهمیده‌اند که راه شهید رئیسی درست‌ترین راه است و اولویتی مهم‌تر از ایجاد انگیزه و امید و مشارکت حداکثری در انتخابات وجود ندارد.

دیدگاه شما