تازه های سایت

کد مطلب: 56335
16. خرداد 1403 - 8:26
مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: تاکنون مقاوم‌سازی و نوسازی حدود 22 هزار واحد مسکن روستایی در نهاوند انجام‌شده و شاخص مقاوم‌سازی مسکن در این شهرستان با 91 درصد در رتبه‌های بالای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی جلالوند در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه از 24 هزار و 840 واحد مسکن روستایی در این شهرستان تاکنون 21 هزار و 900 واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است گفت: اکنون 2 هزار و 940 واحد غیر مقاوم در سطح این شهرستان وجود دارد.
وی افزود: با جمع واحدهای موردنیاز مسکن (2760 واحد) و واحدهای غیر مقاوم مورداشاره درمجموع 5 هزار و 700 واحد مسکن روستایی باید در سطح این شهرستان ساخته شود.
جلالوند ادامه داد: از یک هزار و 490 فقره سهمیه‌ای که امسال به بنیاد مسکن در خصوص طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شد، تاکنون موفق شدیم 1300 فقره را به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد 880 فقره عقد قرارداد شده‌اند و تا تحقق صددرصدی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: فرایند ساخت‌وسازها با بهره‌گیری از سه دفتر طراحی مسکن روستایی و 38 نفر کارشناس ناظر دارای پروانه نظام فنی روستایی و یک دفتر نقشه‌برداری از مرحله ثبت‌نام تا صدور پروانه ساخت از دهیاری‌ها و معرفی به بانک متقاضیان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.
مدیر بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: به‌منظور تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، هرساله به‌تناسب، مبالغی بلاعوض به متقاضیان پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه خواستار همراهی و هم‌افزایی بانک‌ها در پرداخت به‌موقع تسهیلات و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صددرصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی هستیم، افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم دهیاران و اهالی روستاها با همکاری هر چه بیشتر در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تولید مسکن در روستاها رونق بیشتری بدهیم.
جلالوند شاخص مقاوم‌سازی شهرستان نهاوند را 91 درصد اعلام کرد و گفت: نهاوند با این آمار در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد و این در حالی است که درصد مقاوم‌سازی کشوری 52 درصد است.
مدیر بنیاد مسکن نهاوند ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی بهشهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این شهرستان که سه شهر گیان، فیروزان و برزول است پرداخت می‌شود که این تسهیلات امسال 350 میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله با ضمانت سفته و زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.
وی افزود: امیدواریم مطابق هدف‌گذاری و سیاست‌های بنیاد مسکن بتوانیم در سال 1407 جشن 100 درصدی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را در نهاوند برگزار کنیم.

دیدگاه شما