تازه های سایت

کد مطلب: 56333
16. خرداد 1403 - 8:23
رئیس شورای شهر نهاوند گفت: قوانین دست‌وپا گیر مانع جذب سرمایه‌گذار در شهر نهاوند شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، صفی‌الله خرم‌آبادی با بیان اینکه‌ می‌گویند در سرمایه‌گذاری در شهر نهاوند موفق عمل نشده است، اظهار کرد: برخی قوانین دست‌وپاگیر از جمله ثبت در سامانه مناقصات توسط سرمایه‌گذار و به‌ دنبال آن تحمیل برخی هزینه‌های قابل توجه مانع تحقق جذب سرمایه‌گذار در شهر نهاوند شده است.

وی افزود: در همین راستا تشکیل و راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری نهاوند نخستین قدم در پیگیری جذب سرمایه‌گذار برای شهر است که انجام شده؛ زیرا معتقدیم پیش‌بینی بودجه زمانی محقق می‌شود که تقابل منابع و سرمایه وجود داشته باشد.

خرم‌آبادی تصریح کرد: معتقدیم همین راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری سبب تقویت حرکت از سمت منابع درآمدی ناپایدار به سمت پایدار شده و همین موضوع شهرداری را در اجرای بسیاری برنامه‌ها و خدمات به‌صورت قابل توجهی حمایت می‌کند.

وی در ادامه به بودجه امسال شهرداری نهاوند اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری نهاوند در سال‌جاری با افزایش ۵.۳ برابری مواجه شد؛ این بودجه از ابتدای فعالیت شورای ششم  ۸۰ میلیارد تومان بود که براساس پیش‌بینی امسال به ۲۷۰ میلیارد می‌رسد و این پیش‌بینی در صورت مشارکت مردم محقق خواهد شد.

رئیس شورای دوره ششم شهر نهاوند تعیین بازگشایی معبرها را از جمله اقدامات مهم در شهر دانست و افزود: در کنار آن فعالیت و افزایش تولید کارخانه آسفالت شهرداری، تسویه بدهی ۱۶.۵ میلیارد تومانی شهرداری، تعیین تکلیف قراردادها از اقدامات قابل توجهی است که طی این چند سال در شهر انجام شده است.

به گفته وی، تغییر کاربری مدرس به پردیس سینمایی که در انتظار سرمایه‌گذار است و در کنار آن تغییر کاربری ۲۵ هکتاری برای پارک فرامنطقه‌ای روبه‌روی استادیوم علیمرادیان از جمله اقدامات مهمی است که قابل توجه است.

خرم‌آبادی با بیان اینکه اخیرا نیز بدهی هفت میلیارد تومانی شهرداری به دخانیات پرداخت شد و پرونده‌ زمین تملک شده برای این موقعیت بسته شد، یادآور شد: همچنین برای آرامستان شهر نهاوند نیز ۴۴هزار مترمربع زمین با هزینه ۱۴ میلیارد تومان خریداری شد و پرداخت غرامت‌های مسیری(عقب‌نشینی و طرح‌ها) که یک مورد آن ۱۳میلیارد تومان برای عقب‌نشینی خیابان سرباز بوده‌ است طی این مدت انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورا در قوانین کارکرد مشخص شده‌ای دارد و به‌طور عمده سیاست‌گذار و ناظر است، خاطرنشان کرد: حوزه‌هایی که شورا می‌تواند ورود داشته باشد مشخص بوده و مشروط به این است که وارد حوزه اجرا نشود و دخالتی هم نداشته باشد.

رئیس شورای شهر نهاوند تاکید کرد: گزارشی هم که با عنوان اقدامات انجام شده اعلام شد مربوط به اقدامات اجرایی و حوزه شهردار بود که نشان دهنده اقدامات جهادی و حرکتی روبه جلو در مدیریت شهری است.

خرم‌آبادی با بیان اینکه مُنکر کاستی‌ها و انبوه مطالبات مردمی و شهروندی نیستیم، گفت: با این حال شرایط مؤید آن است که شورا در سیاست‌گذاری‌ها خوب عمل کرده‌ است و شهردار هم در حوزه اجرا گاهی جلوتر از شورا قرار داشته و پیش رفته است.

ترافیک مرکز شهر نیازمند مطالعات و راهکارهای کارشناسی است 

وی ترافیک در هسته مرکزی شهر را به‌دلیل تمرکز امکانات و خدمات در مرکز شهر بیان کرد و گفت: موضوع ترافیک مرکز شهر نهاوند نیازمند مطالعات و راهکارهای کارشناسی است.

خرم‌آبادی تاکید کرد: در موضوع جامع ترافیک هم به عنوان مثال اجرای پروژه میدان ارتش یا سپاه که می‌گویند برخی نواقص فنی مطرح است، باید بگوییم که «شورای همتا» که زیر مجموعه معاونت عمرانی استانداری است طرح‌های مورد نظر شورا را تصویب می‌کند و دلیل ایجاد وقفه در اجرای این پروژه‌ها هم تلاش برای رفع نواقص و ایرادات بود.

رئیس شورای شهر نهاوند درباره مشکل ۷۰ دهانه مغازه روبه‌روی ترمینال قدیم نوید، یادآور شد: رفع مشکل و بسته‌شدن این پرونده هم  در مرحله انتظار برای اعلام قیمت کارشناسی زمین توسط اداره راه‌و شهرسازی قرار دارد.

وی درباره زمین کوچه زینبیه(بازار روز سابق) هم گفت: این زمین متعلق به شهرداری بود اما متأسفانه چند سال پیش با قیمت کمتر از نرخ معقول فروخته شد.

بام نهاوند به بخش خصوصی واگذار می‌شود 

خرم‌آبادی در ادامه با اشاره به پروژه مهم گردشگری بام نهاوند نیز بیان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم بام نهاوند یا فاز سرمایه‌گذاری هم آغاز شده و بام نهاوند برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه تجهیزات ماشینی هم تاکنون ۲۰ میلیارد تومان انواع ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری خریداری شده‌ است و در نهضت آسفالت هم حجم آسفالت اجرا شده در سه سال اخیر به نسبت پیش از آن بی‌سابقه بوده‌ است.

رئیس شورای شهر نهاوند درباره شهردار نهاوند نیز تصریح کرد: «یوسفی نوید» شهرداری فنی، پاکدست و فعال است که نه تنها شورا مخالف عملکرد او نیست بلکه حامی و قدردان هم هست و مطالباتی هم که مطرح می‌شود خواسته مردم است و نیاز به توجه دارد.

خرم‌آبادی تاکید کرد: تا پایان فعالیت این دوره شورا اعضاء شهردار  را برای مدیریت شهری در نهاوند همراهی خواهند کرد و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم تا در تحقق مطالبات مردم، اجرای کارآمد، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی‌ها مدیریت شهری را یاری رسانند./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما