تازه های سایت

کد مطلب: 56177
29. ارديبهشت 1403 - 7:47
امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: جامعه امروز ما تشنه مفاهیم ارزشمند و الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار است و دهه کرامت که میلاد سراسر نور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در آن قرار دارد فرصت مناسبی برای بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی و ترویج مفاهیم معنوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس مولوی در گفتگو با خبرنگار حوزه دین پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: با توجه به جنگ نرم دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار و اولیای خدا و گفتمان این عزیزان هستیم.

وی ادامه داد: دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) شروع و به میلاد امام رضا (ع) ختم می‌شود و این دهه فرصت بسیار مغتنمی برای تشریح و ترویج فرهنگ زندگی این عزیزان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مولوی افزود: جایگاه زن در اسلام بسیار والا و ارزشمند است و می‌توان به تأسی از حضرت معصومه (س) الگوی مناسب و جایگاه و منزلت زن جامعه اسلامی را نشان داد.

وی بیان داشت: با توجه به نقشه‌های دشمنان برای زنان کشور، پرداختن به شیوه و منش زندگی حضرت معصومه (س) به‌عنوان نمونه شاخصی از حیا و حجاب و تقوا می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: حضرت معصومه (س) جایگاه و ارزش والایی در اسلام دارد تا جایی که امام رضا (ع) فرمودند؛ کسی که خواهرم معصومه (س) را در قم زیارت کند، مانند این است که مرا زیارت کرده است.

وی ادامه داد: اهل‌بیت و اولیای خدا مانند چشمه نوری هستند که اتصال معنوی به این خاندان مکرم برکات زیادی در دنیا و آخرت دارد و در دین ما بسیار سفارش شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مولوی گفت: این دهه فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های دینی و معنوی رضوی است به‌طوری‌که امام رضا (ع) می‌فرماید شیعیان ماکسانی هستند که نماز بخوانند، زکات بپردازند، با اولیای خدادوست باشد و از دشمنان خدا و اولیای خدا دوری بجویند.

وی اظهار داشت: دهه کرامت دهه بصیرت افزایی و معرفت افزایی است و باید از این ایام درس بگیریم و با بهره‌گیری از سیره خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) سعادت در دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان بیاوریم.

امام‌جمعه موقت نهاوند عنوان کرد: هدف اصلی گرامیداشت دهه کرامت پیوند نسل جوان بافرهنگ ناب رضوی و ارج نهادن به مقام زن در جامعه اسلامی است.

وی در پایان گفت: بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه ما نقش مهمی در اجتماع و تربیت نسل آینده‌ساز و مؤمن کشور دارند و به همین دلیل پرداختن به سبک زندگی حضرت معصومه (س) و توجه و عمل به عفت و پاک‌دامنی ایشان نقش مهمی در پرورش نسلی صالح و سالم دارد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما