تازه های سایت

کد مطلب: 55651
29. اسفند 1402 - 1:03
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی از امروز تا صبح چهارشنبه به تدریج با افزایش ابر و ضخامت آن بیشتر نقاط استان را فرا می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روح الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بارش‌ها به شکل باران و به خصوص در روز سه شنبه در نیمه جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: از سه شنبه بعدازظهر و شب بارش‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف پیش بینی می شود و وزش باد شدید لحظه ای نیز از دیگر پدیده های غالب در این سامانه است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها بخصوص در نیمه جنوبی استان را به همراه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی از متوسط به بالا و در نیمه شمالی متوسط به پایین است.

زاهدی ادامه داد: از روز چهارشنبه به ندرت با کاهش ابرناکی ها بارش‌های به شکل خفیف پیش بینی می شود.

وی افزود: روز پنجشنبه به شکل موقت آسمان استان قسمتی ابری پیش بینی می شود و مجدد از روز جمعه بارش‌های را به شکل باران با شدت ملایم در استان انتظار داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا در استان بالای صفر است و به شکل موقت روز پنجشنبه کاهش نسبی دماهای صبحگاهی تا ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.

زاهدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و فامنین با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار کرد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما