تازه های سایت

کد مطلب: 55646
28. اسفند 1402 - 7:48
دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی نهاوند برای مقابله و تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی عزم جدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، موضوع ساخت‌وساز بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به معضلی تبدیل‌شده است که نیازمند برخورد قاطع با قانون‌شکنان است.
جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مربوطه باید با نظارت و گزارش و تشکیل پرونده نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند و ابتدا از ساخت بناها در اراضی کشاورزی جلوگیری کنند و درصورتی‌که هر مالکی در هر منطقه شهرستان نسبت به قانون بی‌تفاوت بود طبق قانون با وی رفتار شود.
با تبدیل اراضی کشاورزی به ساخت‌وسازها و تغییر کاربری این اراضی مشکلات متعددی برای شهرستان و دیگر کشاورزان و باغداران و حتی مجریان قانون پیش می‌آید.
در این موضوع نقش دهیاران بسیار مهم است و گزارش‌های به‌موقع و مستند آن‌ها در مراحل ابتدایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌تواند از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کند.
گشت‌های حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی توسط جهاد کشاورزی نیز می‌تواند در راستای جلوگیری از احداث بناها مؤثر باشد.
در شهرستان نهاوند عزم دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی برای برخورد با متعرضان و متصرفان به اراضی کشاورزی و باغی و ملی جدی است.
اخیراً با جدیت جهاد کشاورزی اقداماتی در راستای برخورد با قانون‌شکنان در حال اجرا است.
در بخش خزل نهاوند نیز دستگاه قضایی با جدیت پای‌کار است و اقدامات خوبی در این بخش در حال اجرا است.
در روزهای گذشته بود که اعلام شد به علت تعدد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی رضایی رئیس دادگاه عمومی بخش خزل و آبشناس رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اراضی کشاورزی سطح حوزه قضایی بخش خزل بازدید کردند.
در این بازدید اعلام شد در روزهای آتی با دستور قضایی نسبت به رفع تصرف و تخریب بناهای تغییر کاربری شده اقدام خواهد شد و امروز این اتفاق افتاد و با حضور رئیس حوزه قضایی بخش خزل تعدادی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب شد.
توکل آبشناس مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در این خصوص گفت: بیش از ۱۶۰ فقره پرونده تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در باغ‌ها و اراضی کشاورزی نهاوند تشکیل‌شده است.
وی اظهار داشت: در راستای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها یک سری مالکان که بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی می‌کنند ما طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
آبشناس افزود: وظیفه ما است که از اراضی زراعی حفاظت کنیم و با صدور رأی از طرف مقام قضایی ما موظف به اجرای قانون هستیم.
وی ادامه داد: تا الآن از ۱۶۰ فقره احکام صادره توانستیم در سال جاری ۲۳ فقره قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز را انجام دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به زمین‌های آزادشده گفت: با اجرای این احکام ۲۷ هزار و ۵۰۰ متر اراضی زراعی را به حالت اولیه برگردانیم.
به گزارش «پایگاه خبری گرو نهاوند» امیدواریم این کار به جدید انجام و پیگیری شود و با متخلفان باقدرت و شدت برخورد شود.
این بناهای غیرمجاز اگر تخریب شوند هزاران متر به اراضی کشاورزی نهاوند اضافه می‌شود و لازم است متولیان امر از ایجاد ساخت‌وساز جلوگیری کنند.
دیگر دستگاه‌هایی که در راستای اجرای قانون حفاظت از اراضی وظیفه‌دارند نیز باید در کنار جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی با قاطعیت در این زمینه اقدام کنند.
دستگاه قضایی هم تعرض به اراضی ملی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را خط قرمز می‌داند و طبق اعلام مسئولان قضایی با متخلفان برخورد می‌کند.

دیدگاه شما