تازه های سایت

کد مطلب: 55600
23. اسفند 1402 - 8:57
دامپزشکی نهاوند توصیه‌های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز دارد و از شهروندان خواست از رهاسازی آن‌ها در رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، هم‌زمان با فرارسیدن عیـد سعیـد نوروز میثم قیاسی رئیس اداره دامپزشکی نهاوند توصیه‌هایی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز ارائه کرد.

وی در این خصوص گفت: ماهی قرمز نماد طراوت و حیات بوده و باعث آرامش اعضای خانواده می‌شود و در ایام نوروز هزاران قطعه ماهی قرمز توسط شهروندان خریداری‌شده و جهت زینت سفره‌های هفت‌سین استفاده می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: ضرورت دارد در خرید و نگهداری آن‌ها به چند توصیه مهم بهداشتی دامپزشکی توجه شود.

وی با اشاره به این توصیه‌ها اظهار داشت: همشهریان از خرید ماهیان مریض و بی‌حال و دارای لکه‌های سفید و قرمز درروی پوست بدن خودداری نمایید.

قیاسی گفت: از کودکان خود بخواهید از دست زدن و بازی کردن با ماهی خودداری کنند زیرا ممکن است عوامل بیماری‌زای احتمالی را به چشم و دهان خود منتقل کنند.

وی ادامه داد: شهروندانی که سابقه بیماری پوستی و آلرژی دارند برای تعویض آب ماهی و شستشوی ظروف نگهداری آن حتماً از دستکش استفاده نمایند.

رئیس دامپزشکی نهاوند گفت: بهترین دمای آب نگهداری ماهیان زینتی ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بهترین ph ۸-۸/۶ است.

وی افزود: برای ضدعفونی کردن ظروف نگهداری ماهی می‌توان از نمک طعام سه درصد یا پرمنگنات سدیم، پرکلرین و بتادین استفاده کرد.

قیاسی اظهار داشت: اگر از آب شرب شهری جهت تعویض آب ماهیان استفاده می‌شود جهت کلرزدایی آب مورداستفاده را یک شبانه‌روز در ظروف دهان‌گشاد و در هوای آزاد قرار دهید تا کلر موجود در آب از بین برود سپس با آب کلرزدایی شده، آب ماهیان را عوض کنید.

وی ادامه داد: آب ماهی تعویضی را مستقیماً در چاه فاضلاب تخلیه نموده و از ریختن آن در معابر عمومی و یا باغچه خودداری کنید.

رئیس دامپزشکی نهاوند در پایان گفت: در روز طبیعت ماهی قرمز نباید در آب‌های آزاد و منابع آبی رهاسازی شود و بهترین مکان برای آزادسازی این ماهیان محل‌هایی است که توسط شهرداری‌ها برای این کار اختصاص می‌یابد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما