تازه های سایت

کد مطلب: 55589
22. اسفند 1402 - 8:18
در آستانه نوروز انجام می‌شود؛
تدارک نهاوند برای استقبال از بهار
شهرستان نهاوند برای استقبال از فصل بهار و ماه مبارک رمضان در حال تدارک و برنامه‌ریزی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان نهاوند در آستانه ماه بهار قرآن و ماه بهار طبیعت حال و هوایی دیگر به خود گرفته است.

مسئولان در ستاد خدمات سفر برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی برنامه‌ها و اقداماتی تدارک دیده‌اند که در حال اجرا است.

شهرستان نهاوند با داشتن آب‌وهوای بسیار دلپذیر و داشتن سراب‌های پرآب سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است.

آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان مقصد نهایی مسافران زیادی در طول سال و به‌خصوص در تعطیلات نوروزی است.

امیدواریم با تلاش مسئولان و به نتیجه رساندن اقدامات شروع‌شده نوروزی به‌یادماندنی برای مسافران رقم بخورد و موجبات خرسندی آن‌ها فراهم شود.

ضرغام فرماندار نهاوند در راستای استقبال از نوروز بر تلاش ادارات ذی‌ربط و کمیته‌های ده‌گانه جهت افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی تأکید کرد.

وی گفت: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۳ با ایام ماه مبارک رمضان باید برنامه‌ریزی‌ها جهت هماهنگی برنامه‌های نوروزی با این ایام مبارک در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همه باید به مصوبات ستاد خدمات سفر و نیازمندی‌های مسافران توجه کنند تا مشکلی پیش نیاید.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: نهاوند ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی دارد که باید از این پتانسیل‌ها به‌خوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: ادارات میراث فرهنگی، شهرداری، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام باید پای‌کار باشند تا خاطره خوبی برای مسافران رقم بخورد.

استفاده از تمام ظرفیت شهرداری برای استقبال از بهار

مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند نیز از تدارک شهرداری برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: فعالیت واحدهای مختلف شهرداری نهاوند در راستای آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز به‌صورت ویژه آغازشده است.
وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مسافران نوروزی از سفر به شهرستان نهاوند این شهرداری امسال از تمام ظرفیت خود برای استقبال از مسافران نوروزی استفاده می‌کند.
شهردار نهاوند اظهار داشت: نظافت و رفت‌وروب سطح شهر، احیای فضای سبز، ساماندهی ورودی‌های شهر، پاک‌سازی محیط پیرامون شهر از زباله و نخاله، افزایش روشنایی اماکن عمومی آراستگی سیما و مناظر شهری، ترمیم و تعویض موزاییک و جداول شکسته، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی جداول، ایجاد سفره هفت‌سین، استقرار المان شهری، بازپیرایی پارک‌ها، میدان‌ها و بلوارها، کاشت گل‌های فصلی در میدان‌ها، پارک‌ها و تقاطع بلوارها از مجموعه اقدام‌های در دست اجرا است.

یوسفی نوید از مشارکت و همکاری تمام واحدهای شهرداری نهاوند برای فراهم کردن امکانات لازم جهت رفاه مسافران نوروزی خبر داد و گفت: عملیات آماده‌سازی و زیباسازی فضا و مبلمان شهری، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی و تأمین روشنایی بلوارها و میدان‌ها به‌سرعت در حال انجام بوده و بعضاً در مراحل پایانی است.

وی یادآور شد: شهرداری نهاوند در تلاش است با ارائه هر چه‌بهتر خدمات، بیش‌ازپیش گردشگران و مسافران را با ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و آداب رسوم این منطقه آشنا کند.
شهردار نهاوند از توسعه خزانه گلخانه این شهرداری خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ هزار قلمه انواع مختلف درخت توت، چنار، سرو نقره‌ای، تکثیر و کاشت گل‌های دائمی و…تولید می‌شود و تولیدات این گلخانه به‌زودی در پارک‌ها، فضاهای سبز و بلوارها کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه‌های سالانه و صرفه‌جویی در خرید انواع گل و گیاه در سطح شهرستان نهاوند گفت: سالانه هزینه‌های هنگفتی صرف خرید انواع کاشت درختان و حمل‌ونقل آن‌ها از شهرهای اطراف به نهاوند می‌شود که با تلاش‌های شهرداری نهاوند در بحث احداث گلخانه، امسال تقریباً طی یک سال گذشته، یک میلیارد و هشت‌صد میلیون تومان برای این شهرداری صرفه‌جویی داشته و این شهرداری به خودکفایی کامل در بحث تولید انواع گل رسیده است.

اجرای طرح تشدید بازرسی نوروزی

علاوه بر اقداماتی که در بحث محیط و زیباسازی فضای شهری انجام می‌شود توجه و بازرسی از مراکز عرضه و فروش مواد گوشتی و پروتئینی نیز مهم است.

سلامت غذاهای عرضه‌شده و نظارت بر واحدهای تولیدی می‌تواند موجبات رضایت مسافران را فراهم کند.

میثم قیاسی رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از روز شنبه ۱۹ اسفندماه در نهاوند خبر داد.

وی گفت: با توجه به طرح تشدید نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان و جلوگیری از شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و باهدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی از تاریخ ۱۹ اسفندماه جاری تا ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ توسط دو اکیپ ثابت و دو سیار، کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بیش از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان و دو نوبت‌کاری به مدت ۳۲ روز فعالیت می‌کنند.

قیاسی افزود: به‌منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم‌مرغ، عسل و … از کلیه واحدهای شهرستان در این ایام در دو نوبت صبح و عصر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

رئیس دامپزشکی نهاوند اظهار داشت: فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل‌مصرف جمع‌آوری، ضبط و معدوم می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.
قیاسی گفت: همشهریان و مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

اجرای مانور نوروزی بهداشت محیط در سطح شهر نهاوند

علی احسان خیشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز گفت: مانور نوروزی و همچنین ماه مبارک رمضان در سطح شهر نهاوند آغازشده است.

وی افزود: همه‌ساله از ۱۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی مانور بازرسی و بازدید اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در نهاوند اجرا که امسال با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان تا ۲۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.

خیشوند اظهار داشت: با توجه به ورود مسافران نوروزی، خرید مایحتاج و مواد غذایی در این ایام و همچنین استفاده بیشتر از اماکن عمومی چون آرایشگاه‌ها و … همشهریان محترم می‌توانند در صورت داشتن هرگونه شکایت، پیشنهاد و یا انتقادی با سامانه ۱۹۰ و یا تلفن ۰۸۱۳۳۲۳۶۴۴۴ تماس بگیرند.

وی در پایان گفت: سلامت غذایی مردم برای ما بسیار مهم است و با متخلفان این عرصه به‌شدت و طبق قانون برخورد می‌شود و در این بخش باکسی تعارف نداریم.
به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند؛ امیدواریم با اقدامات انجام‌شده رضایتمندی مسافران فراهم شود و میهمانان نوروزی با خاطره‌ای خوش از این شهرستان خارج شوند.

تهیه بروشور و ایجاد پایگاه‌های هلال‌احمر در ورودی‌های نهاوند برای راهنمایی و استقبال از مسافران ضرورت دارد.

معرفی اماکن گردشگری، سراب‌ها، اماکن مذهبی و تاریخی، مرقد مطهر امامزادگان و تفرجگاه‌های طبیعی می‌تواند زمینه سفر مجدد مسافران به این شهر را فراهم کند.
ضرورت دارد که مسئولان مربوطه برای معرفی هر چه‌بهتر نهاوند و تاریخ کهن این دیار تلاش داشته باشند و از ظرفیت‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران و فضای مجازی برای این کار استفاده کنند.

 

انتهای خبر/س

دیدگاه شما