تازه های سایت

کد مطلب: 55587
22. اسفند 1402 - 8:18
رئیس دامپزشکی نهاوند از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره دامپزشکی نهاوند گفت: در راستای حمایت از امنیت غذایی مسافران و شهروندان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی در نهاوند آغاز شد.
وی اظهار داشت: این طرح به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان با حضور اکیپ‌های نظارتی و به‌صورت مستمر اجرا می‌شود.
قیاسی افزود: طرح بازرسی برای جلوگیری از شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و باهدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی تا پایان ماه رمضان و تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح توسط دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار و با حضور کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بیش از ۳۵۰ واحد و مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: درزمینهٔ سلامت مردم باکسی تعارف نداریم و بازرسان در دو نوبت‌کاری به مدت ۳۲ روز فعالیت می‌کنند.
وی افزود: به‌منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم‌مرغ، عسل و ... از کلیه واحدهای شهرستان در این ایام در دو نوبت صبح و عصر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.
قیاسی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح کلیه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل‌مصرف جمع‌آوری، ضبط و معدوم می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در پایان از همشهریان محترم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

دیدگاه شما