تازه های سایت

کد مطلب: 55536
14. اسفند 1402 - 0:17
افزایش چشمگیر تولید گوشت مرغ در نهاوند نویدبخش روزهای خوب برای واحدهای تولیدی در این شهرستان است که البته این واحدها درخواست‌هایی هم از مسئولان دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  رونق تولید و ایجاد اشتغال دوروی یک سکه هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و اثرات مستقیمی بر توسعه یک منطقه دارند.

برای رونق تولید باید عواملی که مانع تولید هستند توسط مسئولان حل شوند و موانع از جلوی پای تولیدکنندگان برداشته شود.

یکی از نیازهای اصلی این روزهای مردم فراوانی گوشت مرغ در بازار و افزایش نیافتن قیمت در آستانه سال جدید است.

شهرستان نهاوند یکی از شهرهایی است که ظرفیت‌های فراوانی درزمینهٔ دامداری و پرورش مرغ دارد و می‌توان قطب تولدی این محصول در منطقه شود.

به لطف اقدامات انجام‌شده ظرفیت تولید مرغ در شهرستان بسیار افزایش‌یافته است و این خبر نویدبخش روزهای خوب برای تولیدکنندگان است.

باوجوداین افزایش تولید ولی واحدهای مرغداری با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

فعالیت ۶۰ واحد مرغداری در نهاوند

توکل آبشناس مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در خصوص وضعیت واحدهای تولید مرغ گفت: در این شهرستان ۶۰ واحد مرغداری فعال وجود دارد و ظرفیت پرورش یک‌میلیون قطعه در دوره راداریم.

وی افزود: دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه تا پایان دی‌ماه در شهرستان جوجه ریزی انجام‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک‌میلیون قطعه افزایش داشته است.

آبشناس اظهار داشت: در نهاوند سالانه ۷۵۰۰ تن گوشت سفید تولید می‌شود که علاوه بر نیاز شهرستان به دیگر مناطق منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: روزانه به‌صورت میانگین ۳۰ تن نیاز مصرف شهرستان است و خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده در سال جاری میزان تولید بسیار بیشتر شده است.

اهمیت به‌موقع رسیدن نهاده‌ها

پیرزادی یکی از تولیدکنندگان مرغ در شهرستان گفت: دو واحد پرورش مرغ گوشتی داریم که یک واحد ۵۰ و یک واحد ۸۰ هزار قطعه‌ای است.

وی اظهار داشت: خوشحالیم که علاوه بر تولید موجب اشتغال‌زایی برای حدود 50 نفر به‌صورت مستقیم شده‌ایم و از این بابت خرسندیم.

این تولیدکننده افزود: سالانه تقریباً هزار تن تولید داریم و می‌توانیم ظرفیت را هم افزایش دهیم درصورتی‌که حمایت شویم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ تولید مشکلاتی هم داریم مثلاً وقتی‌که نهاده را از سامانه بازار گاه سفارش می‌دهیم انتظار داریم طبق مهلت اعلامی نهاده‌ها به دست ما برسد.

پیرزادی افزود: بعضی وقت‌ها تا ۶ ماه هم طول می‌کشد تا نهاده به دست ما برسد و مجبوریم از بازار آزاد خریداری کنیم که موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید می‌شود.

وی بیان کرد: می‌توانم تا ۵۰ درصد ظرفیت را افزایش دهم چون متراژ واحد و پتانسیل این کار رادارم که امیدوارم موافقت شود.

به گزارش «پایگاه خبری گرو» حمایت از تولید نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و باعث رونق گرفتن واحدهای تولید در شهرستان می‌شود.

امیدواریم مسئولان مربوطه با درک شرایط تولیدکنندگان برای کمک به آن‌ها شبانه‌روز تلاش کنند و موانع را از جلوی پای آن‌ها بردارند و تولید را تسهیل کنند.

خوشبختانه اقدامات خوبی درزمینهٔ تأمین نهاده‌ها انجام‌شده و این نهاده‌ها سریع‌تر از قبل به دست مرغدار می‌رسد و عاملی شده تا مرغداری‌ها رغبت بیشتری به تولید داشته باشند.

تولید بیشتر مرغ در آستانه ماه رمضان و عید نوروز باعث کاهش التهابات کمبود این کالا در بازار می‌شود که امیدواریم مسئولان به این موردتوجه داشته باشند.

دیدگاه شما