تازه های سایت

کد مطلب: 55531
14. اسفند 1402 - 0:05
مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در هنگام ابتلا به علائم بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها پرهیز شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر یعقوب اندامی با اشاره به موارد افزایش ابتلا به آنفلوآنزا اظهار کرد: همه ساله از اواخر زمستان و اوایل بهار شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستیم که امسال هم مطابق سنوات قبل، از اواخر بهمن و اوایل اسفندماه شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا و نیز افزایش نسبی تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید و سایر موارد سرماخوردگی‌های ویروسی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و نیز پیش رو بودن ایام نوروز و افزایش موارد دورهمی و میهمانی و تجمعات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی به ویژه آنفلوآنزا، کووید و سرماخوردگی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

اندامی با بیان اینکه در بین پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و فضاهای تجمعی و مکان‌هایی که تهویه نامناسب دارند نقش مؤثری در پیشگیری از علائم بیماری دارد، خاطرنشان کرد: همچنین شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون قبل از خوردن و آشامیدن به ویژه در بچه‌ها در هنگام حضور در مدرسه و مهدکودک و زمانی‌که می‌خواهند از تغذیه خود استفاده کنند و نیز هنگام بازگشت از مدرسه، مهدکودک و محل کار رعایت شود.

اندامی همچنین با تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مکان‌های سربسته و جاهایی که تهویه مناسب ندارد و نیز  نزدیک نشدن به افراد علامت‌دار و مشکوک به این بیماری را از دیگر راهکارهای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا دانست و یادآور شد: عدم حضور در اجتماعات، دورهمی‌ها و میهمانی‌هایی که حضور ما در آن زیاد ضرورت ندارد، تاکید می شود.

وی با تأکید بر عدم مصافحه، روبوسی و در آغوش کشیدن برای جلوگیری و پیشگیری از موارد ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی اظهار کرد: در صورتی که دارای علائم بیماری هستیم از حضور در مدرسه و مهدکودک و یا محل کار خودداری کنیم و حداقل سه تا پنج روز در منزل بمانیم و استراحت داشته باشیم تا بهبودی لازم حاصل شده و علاوه بر آن از بیمار کردن افراد دیگر نیز جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اندامی همچنین با اشاره به عدم مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها هنگام ابتلا به علائم بیماری، گفت: در صورت علامت‌دار شدن در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کرده و با تجویز پزشک و صلاحدید پزشک دارو استفاده کنیم و از این طریق از بیماری پیشگیری داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما