تازه های سایت

کد مطلب: 55467
7. اسفند 1402 - 8:33
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان با هماهنگی مقام محترم قضایی با تبلیغات غیرمتعارف و غیرقانونی داوطلبان قطعا برخورد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در گفتگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه رعایت نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی جزو حقوق شهروندی است، گفت: گاهی یک فرد با تبلیغات غیرقانونی، حقوق سایر شهروندان را نادیده می‌گیرد که باید با این افراد برخورد قانونی شود.

وی اظهار داشت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی در راستای رعایت حقوق مردم توسط دستگاه‌ها اقدام می‌کند، زیرا مردم بر اساس رأی و مشارکتی که در انتخابات مدیریت کشور دارند از حق و حقوقی برخوردار می‌شوند.

فرماندار نهاوند افزود: در انتخابات رعایت نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی جزو حقوق شهروندی است و در برخی موارد یک فرد با تبلیغات غیرقانونی و خارج از چهارچوب، حقوق سایر شهروندان را نادیده می‌گیرد که بایستی با این افراد برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: به تعدادی از کاندیداها و مدیران تذکر شفاهی و کتبی داده شده و در صورت تکرار نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام خواهد شد.

احمدوند گفت: عمده تخلفات کاندیداها عدم رعایت موارد تبلیغاتی مانند نصب بنر خارج از استانداردهای قانون و تخلف برخی مدیران نیز حضور در برنامه های کاندیداها بوده است.

فرماندار نهاوند گفت: از کاندیداها و مسئولان ستادهای آنان و مدیران درخواست می‌شود قانون انتخابات را به خوبی مطالعه کنند تا در این زمینه دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: تبلیغات در فضای حقیقی باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود که برای حفظ زیبایی شهر، رعایت حقوق شهروندان و نامزدها، قطعاً باید در چهارچوب قوانین و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری اجرا شود.

احمدوند در پایان تاکید کرد: کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان با هماهنگی مقام محترم قضایی با تبلیغات غیرمتعارف و غیرقانونی داوطلبان قطعا برخورد می‌کند.

دیدگاه شما