تازه های سایت

کد مطلب: 55466
7. اسفند 1402 - 8:33
رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: واحدهای طرح نهضت مسکن ملی ساخته‌شده در شهرک شهید حیدری نهاوند سال آینده تحویل مالکان می‌شود.

علی جلالوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: روستاها و خانه‌های روستایی تا یکی دو دهه قبل بیشترین میزان تلفات و خسارت را از بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله متحمل می‌شدند.
وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های توسعه مسکن روستایی که به‌طور خاص توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعمال می‌شود با اقدامات پیشگیرانه از میزان خسارات مالی و جانی جلوگیری می‌کند؛ نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در عرصه‌های روستایی است.
رئیس بنیاد مسکن نهاوند افزود: خسارت‌های زمین‌لرزه نسبت به خانه‌های روستایی و شهری دلایل گوناگونی دارد که از آن جمله می‌توان به روش‌های ساخت‌وساز و فرهنگ سازندگان، قدمت بنا، دوری و نزدیکی روستاها به گسل‌های اصلی، نوع مصالح و نظایر آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر بیشترین آسیب به خانه‌های کاه‌گلی و قدیمی روستاها واردشده و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گامی مهم در کاهش این‌گونه تلفات است، زیرا کاهش آسیب بلایای طبیعی فقط با مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها محقق می‌شود.
جلالوند تصریح کرد: ازآنجاکه شهرستان نهاوند ازلحاظ خطرپذیری زلزله از مناطق پرخطر محسوب می‌شود نیاز به جدیت بیشتری در این زمینه است و با توجه به استقبال مردم از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون در شهرستان نهاوند ۲۱ هزار و ۵۷۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.
مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: در سال جاری یک هزار و ۱۱۵ فقره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و ۱۱۸ فقره تفاهم‌نامه کمک بلاعوض به مدد جویان کمیته امداد که ۱۰۰ میلیون تومان است اعطاشده است.
وی بیان کرد: همچنین ۷ فقره تفاهم‌نامه کمک بلاعوض به مدد جویان کمیته امداد از ۶۰ میلیون تومان تا ۱۱۰ میلیون تومان و ۱۰ فقره تفاهم‌نامه کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی، ۲۰ تن سیمان رایگان و ۲ تن میلگرد رایگان به مدد جویان بنیاد مستضعفان اعطاشده است.
جلالوند گفت: ۱۱۸ فقره تفاهم‌نامه کمک بلاعوض به مدد جویان بهزیستی با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و ۴۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.
وی اظهار داشت: با ابلاغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.
شاخص مقاوم‌سازی نهاوند ۹۰ درصد است
مدیر بنیاد مسکن نهاوند افزود: شاخص مقاوم‌سازی کشور ۵۲ درصد است که با حمایت‌های مسئولین استان و تلاش همکاران بنیاد مسکن شهرستان نهاوند و همدلی و همراهی بانک‌ها این شاخص در شهرستان بیش از ۹۰ درصد است که جز برترین‌های کشوری هستیم.
وی تصریح کرد: این نهاد در راستای فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری کمک به ساخت مسکن برای محرومین و افراد فاقد مسکن را انجام داده و هم‌اکنون در طرح حمایتی مسکن در دولت مردمی سیزدهم با عنوان طرح نهضت ملی مسکن با همکاری اداره راه و شهرسازی در قالب سه پروژه متقاضیان فاقد مسکن شناسایی و ساماندهی شده‌اند.
 تحویل پروژه‌های مسکن ملی واقع در شهرک حیدری سال آینده
به گفته جلالوند پروژه بزرگ بنیاد مسکن، ساخت واحدها برای ۳۶۵ نفر در شهرک شهید حیدری نهاوند در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی ۲۷۴ واحدی ۴۵ و ۴۶ واحدی در حال احداث است که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای دارد و سال آینده تحویل مردم خواهد شد.
وی به مسکن ملی شهر فیروزان اشاره کرد و افزود: در قالب گروه‌های سه‌نفره در ۳۸ بلوک برای ۱۱۴ نفر به متقاضیان فاقد مسکن شهر فیروزان به‌صورت خود مالک عرضه‌شده که قرارداد واگذاری تحویل متقاضیان شده و به‌منظور ادامه کار در مرحله معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات آن‌ها است.
 زمین برای همه متقاضیان در شهرک امیرکبیر موجود است
مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: در شهرک ۲۲ هکتاری امیرکبیر هم ۴۸۲ قطعه توسط اداره محترم راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذارشده که بعد از فرآیند ثبت‌نام و تخصیص پروژه و سایر اقدامات اولیه با قرعه‌کشی در حضور مردم گروه‌های ساخت و قطعات مشخص و قراردادهای واگذاری تنظیم و تحویل مردم گردیده است.
جلالوند ادامه داد: ادامه عملیات ساخت شامل دریافت نقشه و پروانه و مراحل ساخت توسط خود مالک انجام و بنیاد نیز با همکاری اداره راه و شهرسازی و بانک مسکن مراحل پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی آن‌ها را انجام بدهد.
وی افزود: این افراد در قالب ۱۱ گروه سه‌نفره، ۲۱۶ گروه دونفره و ۸۷ گروه یک‌نفره برای افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به‌صورت تک‌واحدی جمعاً ۵۵۳ واحد ساماندهی انجام داده است.
مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: برای افرادی هم که پروژه تخصیص‌یافته و در حال انتظار دریافت زمین هستند اقداماتی انجام‌شده و در آینده زمین به آن‌ها تحویل خواهد شد و جای نگرانی نیست.

دیدگاه شما