تازه های سایت

کد مطلب: 55452
5. اسفند 1402 - 8:33
ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از فعالیت دو سامانه بارشی نسبتا سرد طی این هفته در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری‌شکیب با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان همدان در هفته جاری اظهار کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با فعالیت دو سامانه بارشی نسبتا سرد ابتدا طی ساعتی از شنبه شب تا صبح دوشنبه و سپس طی ساعتی از سه‌شنبه شب تا ظهر پنجشنبه بارش‌هایی را عمدتاً به شکل برف در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به علت بارش برف و باران لغزندگی معابر و احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه‌های استان وجود خواهد داشت، افزود: از روز یکشنبه کاهش محسوس دمای روزانه در استان پیش‌بینی می‌شود و صبح دوشنبه تا پایان هفته دمای کمینه در برخی از نقاط استان تا منفی ۸ درجه خواهد رسید.

وی گفت: همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، رزن، درگزین(کرفس)، شیرین‌سو، کبودرآهنگ(گل‌تپه)، ملایر و نهاوند مناطقی است که این سامانه‌های بارشی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

باقری‌شکیب با بیان اینکه با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، خاطرنشان کرد: از نظر تغییرات دمایی، دمای روزانه به تدریج و تا اوایل هفته آینده افزایش داشته و دو تا سه درجه افزایش دما را تا روز شنبه در سطح استان داریم.

وی یادآور شد: دمای کمینه تغییر محسوسی نداشته است و از روز یکشنبه هفته آینده به بعد با کاهش محسوس دما در استان مواجه خواهیم شد.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه روز گذشته بیشینه دما از نهاوند با ۱۲ درجه و صبح امروز دمای کمینه از گل تپه با منفی ۴ درجه گزارش شده است، گفت: دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۸ و منفی ۳ درجه در نوسان بوده است.

دیدگاه شما