تازه های سایت

کد مطلب: 55446
4. اسفند 1402 - 14:49
دادستان همدان با بیان اینکه هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی ممنوع است،گفت: انتظار می رود هرچه سریعتر هیأت های اجرایی تخلفات مشاهده شده را با مستندات موجود به مرجع صالح برای پیگیری و برخورد قانونی گزارش داده و اعلام جرم کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «حسن خانجانی موقر» با توجه مشاهده بداخلاقی های انتخاباتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی و تخریب نامزدهای انتخاباتی رقیب، گفت: تخریب نامزدهای رقیب، نشان از بی برنامگی و عدم توانایی در ارایه برنامه های یک نامزد دارد و این موضوع می تواند زمینه ایجاد ناامیدی در جامعه شود.

وی اعلام کرد: مطابق با ماده 80 قانون انتخابات، داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می توانند شایستگی های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.

دادستان همدان افزود: در ماده 72 همین قانون عنوان شده که؛ تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع و یا تخریب و تهدید هر یک از نامزدها و یا ستادهای ایشان در هر یک از درگاه های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.در صورت نقض این حکم، مرتکب، مجرم شناخته شده و به مجازات درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می شود.

خانجانی موقر تأکید کرد: انتظار می رود هرچه سریعتر هیأت های اجرایی تخلفات مشاهده شده را با مستندات موجود به مرجع صالح برای پیگیری و برخورد قانونی گزارش داده و اعلام جرم کنند.

دیدگاه شما