تازه های سایت

کد مطلب: 55439
3. اسفند 1402 - 8:17
دادستان نهاوند گفت: هرگونه وعده غیر‌قانونی و تخریب سایر داوطلبان انتخابات جرم و منجر به تشکیل پرونده قضایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه ستاد انتخابات شهرستان نهاوند امرور با حضور فرماندار، دادستان، فرمانده سپاه و سایر اعضای ستاد انتخابات در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه عباس آزادبخت دادستان نهاوند با بیان و تشریح قوانین انتخابات، جرائم و مجازات‌های انتخاباتی گفت: همه فعالیت‌های داوطلبان و ستاد‌های انتخاباتی ایشان در سطح شهرستان و فضای مجازی به صورت مستمر تا انتخابات به طورکامل رصد می‌شود و در صورت بروز هرگونه تخلف برخورد قاطع در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هرگونه وعده غیرقانونی و تخریب سایر داوطلبان جرم و منجر به تشکیل پرونده قضایی می‌شود.

دادستان نهاوند افزود: طبق ماده ۸۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت ارتکاب جرائم انتخاباتی علاوه بر محکومیت به مجازات مربوطه باعث محرومیت از داوطلبی در دو دوره آینده نمایندگی می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تبصره ۳ ماده ۸۲ قانون فوق در صورت گزارش و نقض ضوابط تبلیغات علاوه بر تشکیل پرونده برای داوطلب در مراجع قضایی، هیأت نظارت مجدد صلاحیت نامزد را بررسی خواهد کرد و ضمن تذکر اعلام می‌شود و امکان رد صلاحیت داوطلب تا روز انتخابات وجود دارد.

دادستان نهاوند متذکر شد که طبق قانون در صورت ارتکاب جرم توسط طرفداران داوطلبان و رؤسای ستاد آنها علاوه بر مسئوليت این اشخاص داوطلبان نیز دارای مسئولیت هستند‌.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان نهاوند یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

۳۸ داوطلب برای تصاحب کرسی نمایندگی نهاوند در مجلس با هم رقابت می‌کنند.

دیدگاه شما