تازه های سایت

کد مطلب: 55437
3. اسفند 1402 - 8:11
نماینده نهاوند در مجلس خبر داد:
جذب ۸۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راه‌سازی
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: برای تکمیل و بهسازی پروژه‌های جاده‌ای شهرستان ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب‌شده است.

علیرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: خوراک پروژه پتروشیمی علی‌رغم سختی‌ها تأمین‌شده است و منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است و پروژه استحصال و فرآوری مس نهاوند با اشتغال‌زایی ۲۰۰۰ نفری، در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری مردم شریف منطقه محقق شود.

شهبازی بیان کرد: مجوز کارخانه بزرگ تولید سنگ از کاغذ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ میلیون یورو گرفته‌شده است.

وی افزود: چندین بار از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برای حضور در نهاوند دعوت‌شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نماینده مردم نهاوند ادامه داد: رایزنی‌هایی در سطح کلان کشور با وزارتخانه‌ها، علی‌الخصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ایجاد اشتغال در شهرستان انجام‌شده است و با حمایت از بخش خصوصی پیگیری‌های لازم جهت احداث واحد فرآوری میوه در دست پیگیری است.

وی گفت: فاز اول کارخانه داروسازی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که اشتغال‌زایی و سودآوری خوبی برای شهرستان دارد.

شهبازی اظهار داشت: ۸۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی جذب‌شده و ۱۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶، توسط سه بانک کشاورزی، تجارت و ملت برای سد گرین اختصاص‌یافته است.

شهبازی در خصوص پروژه‌های راه‌سازی نیز بیان کرد: جهت تسریع در اجرای عملیات عمرانی محور نهاوند به آورزمان، سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع در کارگاه این پروژه حضور یافت.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با تجهیز پروژه و آماده‌سازی ماشین‌آلات موردنیاز این محور هرچه سریع‌تر تکمیل و زیر بار ترافیکی برود.

نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه شرکت عمران ایران به‌عنوان زیرمجموعه صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شرکت‌های توانمند در حوزه راه‌سازی است، گفت: علاوه بر چهار خطه کردن این محور؛ اصلاح، تعریض و چهار خطه کردن محور شوشاب با توجه به حجم تردد از آن نیز از اولویت‌ها است که امیدواریم بعد از تکمیل محور نهاوند – آورزمان، عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

وی بابیان اینکه تأمین اعتبار برای ساخت ۳۰ مدرسه با کمک بنیاد برکت و خیران انجام‌شده گفت: تأمین اعتبار و تجهیز بیمارستان‌های نهاوند به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، ماشین‌های دیالیز، تجهیزات آزمایشگاهی، تخت‌های آی سی یو نیز انجام‌شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس عنوان کرد: تأمین اعتبار و تخصیص قیر یارانه‌ای برای شهرداری‌های شهرستان که منجر به اجرای نهضت آسفالت و ساماندهی کمربندی‌ها شده است نیز انجام‌شده است.

انتهای خبر/س

دیدگاه شما