تازه های سایت

کد مطلب: 55183
2. بهمن 1402 - 8:16
رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند از مشارکت ۷۲ درصدی مردم شهرستان نهاوند در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت خبر داد.

علی احسان خویشوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گرو، اظهار کرد: در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت، مشارکت مردم شهرستان نهاوند بسیار عالی، ستودنی و قابل تقدیر است.

وی افزود: در این پویش ۹۹ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۷۲ درصد از جمعیت گروه هدف (افراد بالای ۱۸ سال) شرکت کردند و فشار خون و قند خون آن‌ها توسط مراقبین سلامت و بهورزان مورد پایش و اندازه گیری قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند با بیان اینکه این پویش در ۳۰ دی ماه به پایان رسید، گفت: از مجموع افراد غربالگری شده، یک هزار و ۸۸۶ نفر مشکوک به فشار خون بالا، ۲۰ هزار و ۶۶۷ نفر دارای پیش فشار خون و یک هزار و ۵۰۷ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد افراد شناسایی شده پیش دیابتی  ۲۵ هزار و ۵۹۵ نفر، افراد شناسایی شده دارای اضافه وزن  ۲۸ هزار و ۴۱ نفر و تعداد افراد شناسایی شده دارای کم تحرکی  ۱۴ هزار و ۷۹۷ نفر بودند.

خویشوند با بیان اینکه هیچ یک از افراد شناسایی شده مشکوک فشار خون بالا و مشکوک به دیابت از میزان فشار خون و قند خون خود اطلاع نداشتند، یادآور شد: این افراد برای ویزیت پزشک، انجام آزمایشات تکمیلی، مراقبت و درمان به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده شدند.

دیدگاه شما