تازه های سایت

کد مطلب: 55093
23. دى 1402 - 8:15
دادستان استان همدان به همراه معاونان از کارگاه‌ها و زندان شهرستان نهاوند بازدید و زمینه اعطای ارفاق‌های قانونی به بیش از ۲۰ زندانی را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسن خانجانی موقر دادستان استان همدان به همراه معاونان، آزادبخت دادستان و بحیرایی رئیس زندان نهاوند از زندان و مرکز درمان و صیانت کوثر این شهرستان بازدید کردند.
اعطای ارفاق‌های قانونی ازجمله مرخصی، رأی باز و رأی کار به بیش از ۱۵ زندانی از برکات این حضور بود.
دادستان همدان با بررسی پرونده پنج زندانی مالی هم زمینه لازم برای معرفی آنان به ستاد دیه استان را فراهم ساخت تا بدین تربیت به‌زودی این تعداد زندانی آزاد شوند.
خانجانی موقر در بازدید از کارگاه‌های زندان نهاوند درباره آموزش فنی و حرفه‌ای به زندانیان هم گفت: روزانه تعداد قابل‌توجهی از زندانیان از آموزش‌های مهارتی متناسب بااستعدادشان ازجمله خیاطی و معرق گرفته تا رایانه بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: این برنامه‌های آموزشی با رویکرد باز توانی، اصلاح زندانیان و مهیا ساختن آنان برای یک زندگی سالم و بی‌تخلف، پس از آزادی است.
دادستان استان همدان اظهار داشت: اگر فرد مهارتی داشته باشد و شرایط اشتغال برایش فراهم شود، شخصیت و جایگاه اجتماعی برای خود مهیا ساخته و بدین ترتیب از رفتن به سمت خلاف دوری می‌کند و این‌گونه آسیب‌های اجتماعی هم کمتر می‌شود.
 قول مساعد دادستان همدان برای پیگیری تأمین برخی امکانات لازم در مرکز درمان صیانت کوثر
دادستان همدان در بازدید از مرکز ترک اعتیاد و درمان کوثر نهاوند نیز بابیان اینکه نظام برای نجات معتادین از گرداب اعتیاد بسیج شده برای رفع برخی کمبودها و برخی امکانات درمانی و نگهداری مرکز درمان صیانت کوثر نهاوند قول پیگیری داد.
وی در جمع مددجویان این مرکز با قدردانی از مجموعه سپاه برای تأسیس و اداره این مرکز، گفت: مجموعه حاکمیتی بسیج شده تا با اقدامات گسترده مشکلات کسانی که در دام اعتیاد گرفتارشده را برطرف و با فراهم ساختن شرایط پاک گرداندن؛ آنان را موردپذیرش جامعه سازد.
خانجانی موقر با اشاره به اینکه رهایی از دام اعتیاد همتی بلند و اراده‌ای قوی می‌خواهد از مددجویان در حال ترک خواست با توسل به قرآن و ائمه عصمت و طهارت (ع) راه بزرگ ترک اعتیاد را در پیش‌گرفته تا سالم و عاری از هرگونه گرفتاری به آغوش امن و گرم خانواده خود بازگردند.
در این بازدید بهبودیافتگان در حال ترک اعتیاد، مشکلات حقوقی و قضایی خود را مطرح کردند و دادستان با صبر و حوصله پاسخگوی آنان بود.

دیدگاه شما