تازه های سایت

کد مطلب: 55065
20. دى 1402 - 8:34
فرمانده سپاه نهاوند به مناسبت عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و گرامیداشت شهدای گرانقدر نهاوند در این عملیات پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ پاسدار علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند به مناسبت سالروز عملیات پیروزمندانه و غرورآفرین کربلای ۵ در سال ۶۵ و در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرافتخار و گرانقدر شهرستان نهاوند در این عملیات بزرگ پیامی به شرح زیر صادر کرد؛

 ۱۹ دی ماه سالروز عملیات غرور آفرین کربلای ۵ نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بود که عظمت و اقتدار جهانی را برای ملت ایران اسلامی به ارمغان آورد.

این عملیات بزرگ بامداد ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مقدس یا زهرا (سلام الله علیها) در منطقه مهم و حساس شلمچه و شرق بصره آغاز و به دلیل پیامدها و دستاوردهای بزرگ در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ماندگار شد.

ایثارگری ها و رشادتهای فرزندان غیور ایران اسلامی در این عملیات چشم دنیا را متحیر کرد و ضربات جبران ناپذیری بر پیکره‌ی دشمن بعثی وارد کرد و خطوط دفاعی آنها را در هم کوبید.

عملکرد موفق و حیرت انگیز رزمندگان اسلام  نشان داد عزم و اراده ایمانی و الهی رزمندگان اسلام بر استکبار جهانی و جبهه شیطانی پیروز است.

اینجانب با گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهیدان و حماسه‌سازان دیار قهرمان پرور نهاوند در عملیات غرورآفرین کربلای ۵ بر لزوم بازخوانی این عملیات عظیم و الگوگیری از نقش بی بدیل رزمندگان نهاوندی در این عملیات تاکید دارم.

بازخوانی و عبرت آموزی از این عملیات غرورانگیز و تبعیت از منویات امام راحل و امام خامنه ای عزیز در گذرگاه‌های سخت پیش رو راهگشای همه ما خواهد بود و ایران اسلامی را به فتح قله‌های ممتاز پیشرفت و اقتدار جهانی رهنمون خواهد کرد.

فرمانده سپاه نهاوند در پایان این پیام به شهدای شاخص شهرستان در این عملیات اشاره دارد و می‌گوید؛ چهار گردان از رزمندگان گرانقدر نهاوند در این عملیات شرکت داشته است که شهدای عزیزی چون شهید مطلب قیصری فرمانده گردان ۱۵۷، فرمانده شهید حسن مراد ابروزن از گردان ۱۵۹ و جانشین گردان سردار‌ شهید حیدر سهرابی،
شهید بهمن احمدوند مسئول گروهان، شهید ابوالحسن میرزایی مسول پرسنلی و رزمندگان گردان ۱۵۲‌ حضرت ابوالفضل العباس با فرماندهی شهید حاج میرزا محمد سلگی و جانشینی شهید حاج حسین کیانی و گردان چهارم گردان ۵۴ با فرماندهی حاج زرگری در این عملیات شرکت داشته و در این عملیات  شهدای بزرگواری چون شهید حسین محجوب، شهید درخشان را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در این عملیات فقط از شهر انقلابی گیان ۱۰ شهید و از شهرستان نهاوند ۱۵ شهید تقدیم انقلاب شده است که یاد همه این عزیزان را گرامی می داريم. والسلام علیکم و رحمه الله

سرهنگ پاسدار علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند

دیدگاه شما