تازه های سایت

کد مطلب: 54877
28. آذر 1402 - 10:06
سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند اظهار کرد: جشنواره سیب، جشنواره توت فرنگی، جشنواره گشنیز در تقویم رویداد گردشگری استانی در نهاوند ثبت ملی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، احمدی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند در راستای اقدامات انجام شده در میراث فرهنگی و مصوبات سفر ضرغامی وزیر میراث به نهاوند در محل این اداره برگزار شد و افزود: بازارچه صنایع دستی با مبلغ ۳۵۰ میلیون اعتبار، زمینی جنب موزه حاج آقا تراب، با اتمام غرفه بندی آن در حال تکمیل شدن است.

احمدی گفت: تمام سرویس‌های بهداشتی را شناسایی کرده و تابلوهای آنها را نصب کرده‌ایم، ۱۷۰ سرویس بهداشتی وجود دارد که برخی از آنها به دلیل شیر آلات خراب و عدم تابلوهای نصب شده در آنجا نابسامان بوده‌اند که همه آنها ساماندهی شده‌اند و مردم اگر خرابی در این مکان‌ها دیدند با سامانه ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند که این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: خانه تاریخی آبایی که قدمت این بنا به اوایل دوره پهلوی و اواخر قاجاریه بر می‌گردد خوشبختانه به ثبت ملی رسیده است، در ادامه ۲۸ خانه شناسایی شده است که آن را به تهران ارجاع دادیم برای ثبت ملی شدن و واجد ارزش بودن در غیر این صورت آزاد می‌شوند.

دیدگاه شما