تازه های سایت

کد مطلب: 54842
25. آذر 1402 - 8:03
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: منطقه بکر گیان یک محرک برای گردشگری استان و شهرستان است که در سال ۹۱ با مبلغ یک میلیارد تومان بخشی از سکو و آلاچیق‌های سراب تکمیل شده و سال‌های بعد هم حدود ۲۰۰ میلیون هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن معصوم علیزاده در حاشیه بازدید از سراب گیان نهاوند به تفاهم سه جانبه‌ با سازمان همیاری و منابع طبیعی و میراث اشاره کرده و گفت:  توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سراب و موقعیت خاصی که این منطقه دارد باید تقویت شود و هدف اصلی حفظ بیت المال با توجه به از بین‌رفتن زیرساخت‌ها و آسیب این ظرفیت‌ها در دوران گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: اگر مدعی هستیم که سالانه میزبان ۴ هزار گردشگر باشیم، کجا باید برود؟ چه زیرساخت‌هایی برای گردشگرمان ایجاد کرده‌ایم و برای اسکان، اقامت و فضاهای گردشگری هم همینطور، چه چیزی را در این شهرستان مهیا کرده‌ایم.

او تصریح کرد: با این نگاه و سیاست کلی که استاندار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان دارد، پیش می‌رویم و برای حمایت و کمک در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم و آنچه در حیطه اختیارات و قوانین به ما اجازه بدهد اقدام خواهیم کرد.

سراب گیان نهاوند یکی از زیباترین و پر آب‌ترین و از جاذبه‌های بکر و طبیعی در نهاوند است.

این چشمه در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و ۲ کیلومتری تپه باستانی گیان و در شمال این قرار گرفته و دارای آبشاری مفرح، چشم نواز و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا است.

سراب گیان منطقه بسیار زیبا و دیدنی است و به دلیل زیبایی‌های منطقه به سراب جان یا سراب گیان شهرت یافته است.

این منطقه دارای جنگلی طبیعی است که در آن گونه‌های درختی قطور شامل درختان کهنسال بلوط، چنار، زالزالک، گردو، بید، زبان گنجشک، گوجه وحشی، داغداغان، آلوچه، مو، انجیر، ون، گلابی، نبهو و پادامک وحشی دیده می‌شود.

دیدگاه شما