تازه های سایت

کد مطلب: 54835
23. آذر 1402 - 8:32
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خبر داد
تجهیز کلینیک تخصصی نهاوند به دستگاه ماموگرافی دیجیتال
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند به دستگاه ماموگرافی دیجیتال مجهز شد تا خدمتی شایسته به همشهریان ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درزمینهٔ خرید و تجهیز دستگاه‌های پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان اقدامات خوبی انجام‌شده است.
وی اظهار داشت: این اقدامات در راستای بهبود شرایط خدمات‌رسانی درمانی به همشهریان و جلوگیری از مراجعه به شهرهای هم‌جوار انجام می‌شود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: در همین راستا دستگاه تشخیصی ماموگرافی دیجیتال به مرکز غربالگری سرطان کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) این شهرستان تحویل و آماده راه‌اندازی شد.
وی بیان کرد: تسریع در تحویل این دستگاه یکی از چندین مطالبه مردم در دیدار با معاونت توسعه و معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است.
شهبازی ادامه داد: بر این اساس این دستگاه تشخیصی دیروز به شهرستان تحویل شد و به‌زودی نصب و برای استفاده همشهریان راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه احداث مرکز غربالگری سرطان نهاوند برای خدمات‌دهی به مراجعه‌کنندگان شهرستان و دیگر شهرهای هم‌جوار پیش‌بینی‌شده و همچنین با عنایت به اینکه تجهیزات سرمایه‌ای واصلی آن تحویل‌شده است؛ دانشگاه علوم پزشکی همدان برای راه‌اندازی آن اهتمام ویژه داشته باشد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس در پایان گفت: روند تحویل و گرفتن امکانات و اعتبارات برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان در چند مرحله انجام‌شده است و ادامه خواهد داشت.
ماموگرافی یا گرافی دیجیتال یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص سریع بیماری‌های مربوط به پستان ازجمله سرطان و فیبروکیست به شمار می‌رود.
در ماموگرافی، پزشک متخصص با کمک پرتوهای خفیف اشعه ایکس زنانی را که دچار عارضه‌هایی هستند معاینه می‌کند تا هر چه زودتر از بیماری احتمالی مطلع شوند و روند درمان را آغاز کنند.

دیدگاه شما