تازه های سایت

کد مطلب: 5481
20. آذر 1391 - 15:54
پایگاه خبری گروبه نقل از مهر: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سالانه 442 تن عسل در نهاوند تولید می شود.
"پایگاه خبری گرو" احد ظفری اظهار داشت: در حال حاضر 41 هزار و 771 کندوی عسل با 471 بهره بردار در شهرستان نهاوند وجود دارد.
وی افزود: این آمار زنبوردارانی را که به صورت تفننی به زنبورداری می پردازند، شامل نمی شود و در واقع با احتساب این زنبوداران آمار بهره برداران کندوی زنبور عسل در نهاوند بیش از این مقدار است.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بر اساس آمارهای موجود سالانه 442 تن عسل در این شهرستان تولید می‌شود که معادل 25 درصد تولید کل استان همدان است.

وی اضافه کرد: بهترین و مرغوب‌ترین نوع عسل، عسلی است که زنبورها از گلهای دامنه کوه تولید می‌کنند و این عسل در بین مصرف‌کنندگان علاقه‌مندان زیادی دارد.

وی عنوان کرد: ‌زنبورداری از جمله مشاغلی است که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال و بازدهی اقتصادی را به دنبال دارد.

ظفری گفت: فقدان ردیف‌های اعتباری مشخص در راستای حمایت از زنبورداری،‌ ضعف تبلیغات و بازاریابی مصرف عسل، پائین بودن سطح علمی زنبورداران، تأثیر پدیده گرد و غبار بر جمعیت زنبورها و میزان تولید، فقدان انسجام تشکل‌های زنبورداری و عرضه عسل‌های غیراستاندارد به بازار از عواملی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم میزان تولید عسل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: توجه بیشتر به زنبورداران و ایجاد امکانات و تسهیلات برای آنان نقش مؤثری در افزایش کیفیت و میزان تولید این محصول با ارزش دارد و در زمینه ایجاد اشتغال نیز تأثیرگذار است.

دیدگاه شما