تازه های سایت

کد مطلب: 54744
14. آذر 1402 - 8:09
رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی همدان در حالی با قهرمانی مدعیان صاحب نام به پایان رسید که نهاوند میعادگاه قهرمانان آسیا و جهان نتوانست انتظارها را برآورده کند و بهاری‌ها بعد از ملایر رتبه سوم را تصاحب کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در این مسابقات که به میزبانی خانه کشتی شهر همدان برگزار شد، کشتی‌گیران شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن، اسدآباد، کبودرآهنگ و فامنین با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت‌ها تیم همدان همانند سال قبل با ۲۱۵ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد، ملایر نیز با ۱۷۶ امتیاز جایگاه دومی خود را تکرار کرد اما کشتی گیران بهاری با ۹۳ امتیاز توانستند عنوان سومی را تصاحب کنند.

تویسرکانی‌ها با ۸۰ امتیاز و یک پله سقوط در رده چهارم قرار گرفتند، فامنین با ۷۶ امتیاز و ۲ پله صعود نسبت به سال گذشته در رده پنجم ایستادند، نهاوند نیز با ۲ پله تنزل و ۵۶ امتیاز به رتبه ششم سقوط کرد تا بدترین دوران خود را سپری کند.

کبودرآهنگ که سال قبل جزو ۶ تیم نیز نبود، امسال با ۳۱ امتیاز هفتم شد و رزنی‌ها با ۲۶ امتیاز در انتهای جدول ایستادند و اسدآبادی‌ها در مقام تیمی و انفرادی در حسرت عنوان باقی ماندند.

قدرت نمایی قهرمانان جهانی و آسیایی در انفرادی

اما در بخش انفرادی این رقابت‌ها و در وزن ۵۷ کیلوگرم یونس اردلان‌راد از همدان در یک کشتی یک‌طرفه حسین فرجی از کبودرآهنگ را شکست داد و همانند صاحب دوبنده تیم استان در مسابقات قهرمانی کشور شد ضمن اینکه در این وزن محمدمهدی سلگی از نهاوند و حامد مرادی از همدان صاحب نشان برنز شدند.

در ۶۱ کیلوگرم، سینا زندی و امیرمهدی گودرزی هر ۲ از ملایر فینال مسابقات جوانان را این‌بار در این رده سنی تکرار کردند که زندی با شایستگی تمام حریف خود را با امتیاز عالی از میان برداشت تا در رقابت‌های کشوری ساری به مصاف حریفان خود برود.

سینا زندی سال قبل با شکست مقابل سعید انوری موفق نشد به مسابقات کشوری راه پیدا کند اما امسال به این موفقیت رسید ضمن اینکه در این وزن علی جمالی و مهرداد خاوری هر دو از همدان سوم این وزن شدند.

در ۶۵ کیلوگرم داریوش ولی‌زاده از ملایر با غلبه بر امین طاهرلو از همدان، قهرمانی سال قبل خود را تکرار کرد و محمدحسین محققی از فامنین و امیرحسین کردستانی از ملایر به طور مشترک سوم این وزن شدند.

یوسف کامرانی از همدان در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم کار چندان سختی نداشت و در کمتر از یک دقیقه امیرحسین قاسمی را در فینال شکست داد تا همانند سال گذشته بار دیگر نماینده این وزن در مسابقات کشوری باشد، در این وزن محمد ورمزیار از همدان و اصغر وزیری از بهار سوم شدند.

علی کریمی ️در وزن ۷۴ کیلوگرم در کشتی جذاب و تماشاگرپسند نوید سلگی از نهاوند را شکست داد تا قهرمانی سال قبل خود را تکرار کند و راهی مسابقات کشوری شود، رضا رعنایی از همدان و علی‌اصغر عروجی از بهار در این وزن به طور مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

اما در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم عباس زندیه از ملایر در یک کشتی نزدیک سام نرگسی از همدان را از میان برداشت تا مانند سال گذشته راهی رقابت‌های کشوری شود، سیامک نوروزی از ملایر و علی رضایی از همدان سوم مشترک این وزن شدند.

هادی وفایی‌پور کشتی‌گیر ملی پوش و آماده شهرستان بهار که سابقه نشان برنز نظامیان جهان را دارد، در ۸۶ کیلوگرم به راحتی از سد حریفان خود گذشت و در فینال مهدی یادگاری از همدان را شکست داد تا سهمیه کشوری کسب کند، علی دهقان و کرامت زهره‌وند هر دو از ملایر نشان برنز این وزن را به خود اختصاص دادند.

هادی وفایی‌پور کشتی‌گیر ملی پوش و آماده شهرستان بهار که سابقه نشان برنز نظامیان جهان را دارد، در ۸۶ کیلوگرم به راحتی از سد حریفان خود گذشت و در فینال مهدی یادگاری از همدان را شکست داد تا سهمیه کشوری کسب کند، علی دهقان و کرامت زهره‌وند هر دو از ملایر نشان برنز این وزن را به خود اختصاص دادند.

در ۹۲ کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان دارنده نشان نقره جهان بر سکوی قهرمانی ایستاد. نکته جالب توجه در این وزن سومی حسین رسولی قهرمان سال قبل و حریف جدی حاجیلوئیان بود. مهدی زرینی از ملایر نیز به مقام سومی بسنده کرد.

در ۹۷ کیلوگرم دانیال شریعتی دارنده مدال‌های آسیایی و بین المللی کار چندان سختی نداشت و با شکست وحید حسینی از فامنین عنوان نخست را به دست آورد، حمید شاهیده از همدان و مهدی فراهانی از ملایر در این وزن سوم شدند.

میثم شرفی از همدان در سنگین وزن پدیده نوظهور مسابقات بود و با شکست پوریا بیان از تویسرکان عنوان قهرمانی را کسب کرد، میثم ترکاشوند از ملایر و علی زارعیان از همدان در این وزن سوم شدند.

سقوط آزاد میعادگان کشتی گیران آسیایی و جهانی

کشتی گیران نهاوندی در رقابت‌های امسال نیز توفیق چندانی نداشتند و سکوی قهرمانی را به حریفان همدانی و ملایری خود هدیه کردند.

از مجموع ۱۰ وزن این مسابقات همدانی‌ها بیشترین قهرمانی را با تصاجب پنج وزن به ارمغان آوردند، ملایری نیز در چهار وزن موفق به کسب عنوان نخست شدند.

بهار نیز در این مسابقات یک مقام قهرمانی را کسب کردند و سایر شهرستان‌ها موفق به کسب عنوان نخست نشدند.

نهاوندی‌ها که میعادگاه مدال آوران جهانی و آسیایی هستند، حتی نسبت به سال قبل هم ضعیف‌تر ظاهر شدند و رتبه‌ای بهتر از ششمی کسب نکردند.

نهاوندی‌ها که میعادگاه مدال آوران جهانی و آسیایی هستند، حتی نسبت به سال قبل هم ضعیف‌تر ظاهر شدند و رتبه‌ای بهتر از ششمی کسب نکردند.

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی در شهر ساری برگزار می‌شود. بر اساس برنامه اعلامی، این رقابت‌ها روزهای ۲۲ تا ۲۴ آذرماه جاری در سالن سیدرسول حسینی شهر ساری برگزار خواهد شد.

همدانی‌ها سال قبل در این مسابقات ۲ نشان نقره و یک برنز کسب کرده بودند./ایرنا

دیدگاه شما