تازه های سایت

کد مطلب: 54632
1. آذر 1402 - 8:29
به مناسبت هفته بسیج و با حضور رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور؛
کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» رونمایی می‌شود
فرمانده سپاه نهاوند گفت: کتاب ارزشمند و غنی «نهاوند در انقلاب اسلامی» با حضور رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور به مناسبت هفته بسیج رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در هفته بسیج امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی تدارک دیده‌شده که بخشی انجام‌شده و در روزهای آینده نیز بخشی دیگر از این برنامه‌ها اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در این هفته چند جلد کتاب مرتبط با انقلاب اسلامی و بسیج رونمایی می‌شود.
 مختاری بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: روز شنبه کتاب فاخر و ارزشمند نهاوند در انقلاب اسلامی با حضور و سخنرانی دکتر محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور رونمایی می‌شود.
فرمانده سپاه نهاوند افزود: این مراسم روز شنبه چهار آذر از ساعت ۹ صبح در کانون شهید باهنر آغاز و از شبکه‌های سیما استانی و سراسری پخش می‌شود.
وی بیان داشت: از اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به کتاب دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کرده و با این کتاب بسیار خوب و پرمحتوا آشنا شوند.
مختاری گفت: کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» در پنج فصل به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است.
وی ادامه داد: از نکات قابل‌توجه در خصوص این کتاب، این است که این اثر به نحوی دانشنامه اماکن، افراد، رویدادها و … ۱۰۰ سال اخیر نهاوند شمرده می‌شود و در این اثر به تحولات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به‌موازات تحولات سیاسی پرداخته‌شده است.
نویسندگان کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» آقایان علی و فرشید جعفری است و پژوهش، تحقیق و انتشار این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای حاصل پنج سال تلاش آن‌ها است.
این کتاب در پنج فصل با عناوین تحولات نهاوند از شکل‌گیری رژیم پهلوی تا اوایل دهه ۱۳۵۰، زمینه‌ها و پیامدهای شکل‌گیری گروه ابوذر نهاوند، واکاوی حوادث نهاوند از شهادت ۶ عضو کادر مرکزی گروه ابوذر تا پایان سال ۱۳۵۶، گام‌به‌گام تا پیروزی (حوادث نهاوند در سال ۱۳۵۷) و نتیجه‌گیری، تنظیم و چاپ‌شده است.

دیدگاه شما