تازه های سایت

کد مطلب: 54365
3. آبان 1402 - 8:15
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۲۳۵ نفر تا پایان روز پنجم نام نویسی نهایی خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،حسن رضانیا در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۲۲ نفر معادل ۹ درصد از داوطلبانی که نام نویسی نهایی را انجام دادند خانم و ۲۱۳ نفر آقایان هستند.

وی اضافه کرد: اواخر روز گذشته شاهد افزایش مراجعات برای ثبت نام نهایی بودیم که این روند گویای این است که امروز و فردا به عنوان آخرین زمان نامنویسی با موجی از مراجعات برای ثبت نام نهایی مواجه می شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: از نظر مدرک تحصیلی ۲۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۱۸۳ نفر معادل ۷۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۸ نفر کارشناسی و ۶ نفر مدرک حوزوی دارند.

وی ادامه داد: ۴۷ درصد ثبت نام کنندگان در گروه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارند که موید این است که جوانان این استان آماده پذیرش مسئولیت خطیر نظیر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان افزود: تا پایان روز گذشته ۶۸ نفر برای حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۲۵ نفر برای ملایر، ۲۰ نفر برای رزن و درگزین، ۲۹ نفر برای بهار و کبودرآهنگ، ۲۳ نفر برای تویسرکان، ۲۹ نفر برای نهاوند و ۲۱ نفر برای اسدآباد نام نویسی خود را نهایی کرده‌اند.

رضانیا با عنوان اینکه پنج نماینده فعال استان همدان در خانه ملت ثبت نام خود را نهایی کردند گفت: هیات های اجرایی از پنجشنبه کار تعیین صلاحیت داوطلبان را آغاز می کنند و استعلام برای تعیین صلاحیت از پنج مرجع قانونی صورت می گیرد.

وی گفت: متقاضیان نام نویسی نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توانند احکام کارگزینی یا بازنشستگی که به تأیید دستگاه‌ استانی مربوطه رسیده را برای ارائه گواهی پنج سال سابقه اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی در سامانه ثبت‌نام بارگذاری کنند.

وی افزود: تحقیقات محلی نیز در افزایش اطلاعات هیات اجرایی در زمینه استعلامات کمک می کند بنابراین روسای هیات های اجرایی برای تکمیل و جامعیت اطلاعات می توانند نسبت به این کار مبادرت ورزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان درباره شفافیت مالی فعالیت های انتخاباتی نیز گفت: دایر کردن حساب غیر تجاری مرتبط به انتخابات از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس ضروری است و همه مراودات مالی این حساب ها ثبت و ضبط می شود.

رضانیا تاکید کرد: هیچ فرد و نهاد عمومی تحت هر عنوانی اجازه کمک به داوطلبان را ندارد البته احزاب و گروه های سیاسی که از منابع پشتیبان درآمدی داوطلبان به شمار می روند از این قاعده مستثنی هستند.

وی گفت: برای داوطلبان به منظور هزینه کرد در زمینه انتخابات، راه اندازی ستاد، پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی و کارهای تبلیغاتی به نسبت استان و شهرستان و به تناسب جغرافیا، جمعیت و تعداد کرسی های نمایندگی سقف هزینه کرد تعیین شده است.

رییس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: امسال تمام تلاش جریان های نظارتی و رصد کننده بر اجرای دقیق قوانین متمرکز شده و در صورت اثبات تامین مالی از دیگر نواحی برخورد قانونی صورت می گیرد.

رضانیا ابراز امیدواری کرد: امن ترین، سالم ترین و پررقابت ترین انتخابات را شاهد باشیم و در این زمینه موضع دولت پرهیز از سو گیری، لیست دادن و ایجاد جبهه سیاسی است.

وی تاکید کرد: دولت مردمی سیزدهم تمام همت خود را به برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری گذاشته و کار مسوولان اجرایی حراست و حفاظت از رای مردم است.

دیدگاه شما