تازه های سایت

کد مطلب: 54276
23. مهر 1402 - 10:12
مهدی طارمی برای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا باید با ستارگانی از کشورهای ژاپن و کره جنوبی رقابت کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روز جمعه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۳ نامزد اصلی کسب عنوان بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا پرده برداشت که نام مهدی طارمی در آن به چشم می‌خورد.

مهاجم کشورمان در تیم پورتو در فصل گذشته نمایشی دیدنی به ثبت رساند و توانست ضمن قهرمانی با این تیم در سوپرکاپ، جام اتحادیه و جام حذفی فوتبال پرتغال به مقام آقای گلی در لیگ پرتغال نیز دست یابد.

طارمی فصل گذشته برای پورتو در تمامی رقابت‌ها ۵۱ بازی انجام داد و آمار ۳۱ گل و ۱۴ پاس گل را به ثبت رساند. او از ۳۴ بازی فصل، ۳۳ بار در ترکیب پورتو قرار گرفت و به طور میانگین ۷۵ دقیقه در تمامی مسابقات برای این تیم بازی کرد.

شانس طارمی برای کسب عنوان بازیکن برتر سال آسیا چقدر است؟

او مهره بزرگ پورتو برای نایب قهرمانی در لیگ پرتغال و کسب ۳ جام بود. او در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای تیم پرتغالی در گروه مرگ، مقابل تیم‌های اتلتیکو، لورکوزن و کلوب بروژ ۵ گل زد و ۲ پاس گل داد تا سلاح اصلی کونسیسائو برای صعود به مرحله حذفی این رقابت نام گیرد.

پورتو در مرحله حذفی مقابل اینترمیلانی شکست خورد که یک پای فینال بود و منچسترسیتی نیز به سختی توانست از سد این تیم عبور کند و به مقام قهرمانی دست یابد.

*کیم مین جائه

بی‌شک اگر از قهرمانی دیدنی ناپولی در سری‌آ صحبت کنیم باید از نقش مهم مدافع کره‌ای در جمع شاگردان اسپالتی حرف بزنیم. او ۴۵ بازی برای ناپولی انجام داد و مهره بزرگ این تیم برای قهرمانی بود.

شانس طارمی برای کسب عنوان بازیکن برتر سال آسیا چقدر است؟

کیم مین جائه به طور میانگین در فصل گذشته برای ناپولی ۸۶ دقیقه در تمامی مسابقات حاضر بود. تیم ناپولی در فصل گذشته تنها ۴ بار باخت و ۲۸ گل خورد که مدافع کره‌ای در آن سهم بزرگی داشت. همین نیز سبب شد تا این بازیکن در تابستان کنونی با پیشنهاد ۵۰ میلیون یورویی بایرن مونیخ مواجه شود و به آلمان سفر کند.

بایرن مونیخ اکنون در خط دفاعی خود از زوج کیم مین جائه و اوپامکانو یا دلیخت استفاده می‌کند.

*کائورو میتوما

روز گذشته موندو دپورتیوو اسپانیا از علاقه شدید بارسلونا به ستاره ژاپنی لیگ برتر انگلیس صحبت کرد. ستاره‌ای که به پدیده جزیره بدل شده و توانسته به مهره بزرگ دی زربی در برایتون بدل شود.

برایتون این فصل با ستارگانی مثل میتوما، نمایشی فوق‌العاده داشته و توانسته مقابل تیم‌هایی مثل منچستریونایتد و نیوکاسل به برتری دست یابد و مقابل لیورپول بیایستد.

شانس طارمی برای کسب عنوان بازیکن برتر سال آسیا چقدر است؟

کائورو میتوما با درخشش در اونیون سن ژیل نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و سپس در برایتون به یک پدیده نام گرفت.

او در پست وینگر چپ برایتون فصل گذشته ۴۱ بازی انجام داد و آمار ۱۰ گل و ۸ پاس گل را به ثبت رسانید. میتوما به طور میانگین در تمامی مسابقات برای برایتون نزدیک به ۷۱ دقیقه بازی کرد.

ستاره ژاپنی در آغاز فصل گذشته فوتبال اروپا تنها ۳ میلیون یورو ارزش داشت ولی حالا طبق گزارش ترانسفرمارکت ۵۰ میلیون یورو قیمت دارد و بارسلونا باید برای جذب او هزینه زیادی را بپردازد.

باید دید از بین این ۳ نامزد در تاریخ ۳۱ اکبتر چه کسی برنده خواهد شد.

منبع: فارس

دیدگاه شما