تازه های سایت

کد مطلب: 53858
3. شهريور 1402 - 14:23
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری بیش از ۷۰ برنامه مختلف فرهنگی و هنری طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  امیربحیرائی در جلسه کمیته فرهنگی  گرامیداشت هفته دولت در شهرستان نهاوند گفت: هفته دولت یادآور شهادت دولتمردان ایران اسلامی شهید محمدعلی رجایی و شهید محمدجواد باهنر است و از این رو، این هفته دارای معانی و مفاهیم ارزشمند و والایی است که با اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی عجین شده است. 

وی افزود: ایام این هفته فرصت های مهم و ارزنده ای برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری است و در همین راستا این اداره همچون سالهای گذشته برگزاری برنامه های متعددی را به مناسبت هفته دولت در نظر گرفته است. 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد: طی هفته گرامیداششت دولت برنامه های متنوعی در سطح شهرستان برگزار می شود و باید با هماهنگی به دنبال هم افزایی دستگاههای مجری باشیم تا برنامه هایی در خور جایگاه والای انسانی و مقام شامخ این ۲ شهید برگزار شود.

  مسئول کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت هفته دولت شهرستان نهاوند همچنین از برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی به مدت یک هفته  در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد. 

وی گفت: برپایی عصر شعر و خاطره با حضور شعرای برجسته شهرستان، برپایی نمایشگاه پوستر حجاب و عفاف . برپایی نمایشگاه عکس از عکاسان برجسته شهرستان  در محل انجمن سینمای جوانان شهرستان، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس و هفته دولت، برگزاری نشست ادبی، برپایی جلسه نقد و بررسی آثار هنری، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در شهرنهاوند و شهرهای فیروزان، گیان و زرین دشت و برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در مساجد از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

بحیرائی خاطر نشان کرد : مهمترین اقدام فرهنگی در این هفته جانمایی تمثال مبارک شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) به عنوان نماد فرهنگی در حوزه  ایثار و شهادت و الگو در بین نوجوانان و جوانان  در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان به منظور شناساندن شخصیتها و شهدای والا مقامی که میبایست زندگی و شهادتشان سرلوحه زندگی ما باشد،  است .

دیدگاه شما