تازه های سایت

کد مطلب: 5383
16. آذر 1391 - 12:06
پایگاه خبری گرو به نقل از فارس: مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: دانش‌آموزان معلول و استثنایی نهاوند در سه فضای آموزشی که ویژه این دانش‌آموزان است تحصیل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو : علیرضا تکلو صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نمونه مدارس شهرستان نهاوند اظهار کرد: تا دو سال گذشته فضای ویژه‌ای برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان دبیرستانی معلول و استثنایی در نهاوند وجود نداشت اما با پیگیری مسئولان فضای جدیدی به نام مدارس مطهری در نهاوند ایجاد و تعداد بیش از 180 دانش‌آموز معلول و استثنایی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط حساس دانش‌آموزان معلول و کم‌توان و ناتوان ذهنی از وجود عشق و علاقه بین معلمان و دانش‌آموزان این مدارس خبر داد و افزود: قطعاً اگر عشق به خدمت در بین معلمان این مدارس وجود نداشته باشد نمی‌توان کاری از پیش برد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند تصریح کرد: در شهرستان نهاوند آن چنان شور و علاقه‌ای بین معلمان و دانش‌آموزان معلول و استثنایی وجود دارد که موجب شده میزان یادگیری آنها هر ماه بهتر و مطلوب‌تر از ماه قبل باشد.

وی از انجام سه خدمت مهم گفتاردرمانی، کاردرمانی و مشاوره در این مدارس خبر داد و بیان کرد: ‌معلمانی که در این مدارس مشغول به فعالیت هستند علاوه بر تدریس دروس به روش‌های خاص، نوعی روانشناسی جانبی را در تدریس خود به کار می‌برند که موجب شده این دانش‌آموزان با وجود کم‌‌توانی و ناتوانی ذهنی زودتر از دیگر دانش‌آموزان مفاهیم دروس خود را فرا گیرند و آن را در ذهن خود می‌سپارند.

تکلو عنوان کرد: با توجه به تأمین سرویس برای دانش‌آموزان این مدارس، هیچ یک از دانش‌آموزان در این فضاها بدون سرویس ایاب و ذهاب نبوده و والدین آنها از این بابت دغدغه‌ای ندارند.

وی خواستار مشارکت بیشتر خیران در اداره مدارس برای تأمین برخی مایحتاج این مدارس و دانش‌آموزان شد و افزود: بدون کمک و حمایت خیران، آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست همه احتیاجات این دانش‌آموزان را برآورده سازد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند از اختصاص اعتبارات ویژه برای مجهز شدن این فضاها در نهاوند خبر داد و گفت: سرانه این مدارس به حساب مدارس واریز می‌شود و طبق قانون بدون هیچ‌گونه معطلی این سرانه به آنها اختصاص می‌یابد.

وی مهم‌ترین نیاز این دانش‌آموزان را قبل از هر چیز ابراز محبت به آنها توسط مربیان، والدین و خیران به ویژه مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: خیران شهرستان به ویژه مسئولان دلسوز در طول هفته می‌توانند از فضاهای استثنایی نهاوند بازدید کرده و از نزدیک با ابراز محبت به این دانش‌آموزان در راستای امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط معنوی یاری کنند.

دیدگاه شما