تازه های سایت

کد مطلب: 53333
4. تير 1402 - 11:08
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند گفت: پروژه مسکن ملی در شهرک شهیدحیدری نهاوند ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، احمد مرشدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای پروژه مسکن ملی در شهرستان نهاوند کل ثبت‌نامی‌ها ۹ هزار و ۴۴۶ نفر بودند که از متقاضیان این پروژه در شهر نهاوند تعداد ۲۱۱ نفر افتتاح حساب جدید انجام داده‌اند و برای ۱۱۴۲ نفر هم تخصیص پروژه انجام شده و ۱۴۱ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی افزود: در شهر گیان ۳۸۷ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۳ نفر افتتاح حساب جدید را انجام داده و برای هفت نفر هم تخصیص پروژه انجام و ۲۶ نفر تأیید نهایی شده‌اند و در شهر برزول نیز ۱۶۵ نفر ثبت‌نام کرده که شش نفر افتتاح حساب کرده و تخصیص پروژه و تأیید نهایی برای این شهر صفر بوده است.

مرشدی تصریح کرد: در شهر فیروزان ۶۲۸ نفر ثبت‌نامی داشته‌ایم که از این تعداد کسی افتتاح حساب نداشته‌ و برای ۱۰۴ نفر هم تخصیص پروژه انجام گرفته است و ۱۸ نفر هم تأیید نهایی شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر در شهر نهاوند سه پروژه مسکن ملی در حال اجراست که این سه پروژه در شهرک شهید حیدری قرار دارد و شامل یک پروژه ۴۵ واحدی در سه بلوک چهار طبقه، پروژه ۴۶ واحدی در یک بلوک پنج طبقه و یک پروژه ۲۷۴ واحدی در ۱۰ بلوک است که این پروژه‌ها در مجموع ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مرشدی با بیان اینکه تسهیلات این پروژه برای هر متقاضی ۳۰۰ میلیون تومان است که با توجه به پیشرفت فیزیکی اقساط تسهیلات آزاد و پرداخت می‌شود، ادامه داد: پروژه ۲۷۴ واحدی شهرک شهید حیدری تاکنون ۱۷۱ نفر قسط اولشان که ۹۰ میلیون تومان است را واریز کرده‌اند و در پروژه ۴۵ واحدی ۲۳ نفر و پروژه ۴۶ واحدی ۴۴ نفر تاکنون واریز مبلغ مورد نظر را داشته‌اند.

وی یادآور شد: همچنین پروژه مسکن ملی در قالب گروه‌های ساخت دو نفره هم برای ۳۱۰ نفر در شهرستان زمین تخصیص داده شده است و این متقاضیان اگر پراونه ساختشان صادر شود توسط بنیاد مسکن شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند، برای ۶۰۰ نفر متقاضی دیگر مسکن ملی در شهرستان نیز در قالب ۱۳۶۶ واحد مسکونی گروه ساخت هم ۴۸۲ قطعه زمین تخصیص داده شده و توسط بنیاد مسکن شهرستان قرعه‌کشی انجام شده و به زودی زمین‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی در ادامه به مساکن مهر نیمه‌کاره شهرهای فیروزان، برزول و گیان اشاره کرد و گفت: این مسکن‌های مهر هم که در شهر فیرزوان ۲۱۰ واحد، در شهر گیان ۲۵۸ واحد و در شهر برزول ۲۷۶ واحد است، به پروژه‌های مسکن ملی اختصاص یافته و منتظر دریافت مجوز از سازمان ملی کشور هستیم تا برای این پروژه‌ها تأمین دلیل بگیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند در پایان تأکید کرد: در صورتی که مجوز تأمین دلیل این پروژه‌ها صادر شود، کارهای تهاتر و دریافت مجوز این سه شهر هم برای اجرای پروژه مسکن ملی انجام می‌شود.

انتهای پیام 

دیدگاه شما