تازه های سایت

کد مطلب: 53293
31. خرداد 1402 - 8:25

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رئیس اداره مالیاتی نهاوند گفت: یکی از رویکردهای سازمان امور مالیاتی کشور، ایجاد بستر و شرایطی است که مؤدیان مالیاتی بتوانند به راحتی تکالیف قانونی خود را به انجام برسانند و در این راستا امکان بهره مندی مؤدیان مالیاتی از دستورالعمل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم فراهم گشته است.

علی حسین معصوم علیشاهی افزود: مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل از ابتدای خرداد ماه بارگذاری شده و صاحبان مشاغل حداکثر تا ۳۱ خرداد ماه جاری مهلت دارند نسبت به پرداخت مالیات تعیین شده اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: تمامی صاحبان مشاغل که مجموع فروش کالا و یا ارائه خدمات آنها در سال گذشته ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در سامانه بارگذاری شده است از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند؛ و در صورتی که مالیات تعیین شده مورد قبول مؤدی نباشد، مؤدی مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه بوده و سپس‌ اظهارنامه ارسالی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

علیشاهی تأکید کرد: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات تعیین شده را بصورت یکجا تا تاریخ مذکور ندارند، مالیات مربوطه حداکثر چهار ماه بصورت مساوی تقسیط می‌شود.

وی تصریح کرد: کلیه دارندگان مشاغل و فعالان اصناف می‌توانند به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir وارد شده و فرم تبصره ماده ۱۰۰ و یا اظهارنامه خود را تکمیل و ارسال نمایند.

دیدگاه شما