تازه های سایت

کد مطلب: 53284
30. خرداد 1402 - 8:29
معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) گفت: حضور مستقیم و سریع در میدان‌های بحران، سفرهای استانی و بین مردم وزنده کردن امید در ذهن و دل مردم ازجمله توفیقات دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  هم‌زمان با دومین سالگرد پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همایشی با عنوان رایحه ایمان و امید با حضور فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات کانون شهید باهنر برگزار شد.
حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) در این همایش با اشاره به دیدگاه اندیشمندان غرب به انقلاب اسلامی گفت: دشمنان آگاه ما ازجمله اندیشمندان و سیاستمداران غربی انقلاب اسلامی را مهم‌ترین یا یکی از مهم‌ترین رخدادهای قرن بیست می‌دانند.
وی ادامه داد: به گواه اندیشمندان غربی انقلاب اسلامی فقط یک تغییر حکومت نبوده است و تعابیر بسیاری از اندیشمندان غربی از انقلاب اسلامی یک انقلاب کبیر است که علیه همه وجود غرب فضاسازی و نقش‌آفرینی می‌کند.
ابوطالبی افزود: امروز به عقیده نظریه‌پردازان غربی در عرصه ایدئولوژیک و فرهنگی تمدن اسلامی با پرچم‌داری جمهوری اسلامی در مقابل تمدن غرب قرارگرفته است.
وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی به تعبیر امام، حرکتی در جهت استمرار حرکت انبیاء بود و مردم قبل از انقلاب به همین دلیل به پیروی از امام بر خواستند و این حرکت عظیم را به وجود آوردند.
معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم باانگیزه‌های دینی انقلاب اسلامی را رقم زدند، البته به اقتصاد و بی‌عدالتی و رفاه نیز توجه داشتند اما مردم توقع داشتند با اجرای دین سایر شرایط بهبود یابد.
وی افزود: انقلاب اسلامی به دنبال اقامه دین و زمینه‌سازی برای ظهور است و هر کوتاهی که از جانب ما رخ دهد در حقیقت ایجاد خلل درحرکت به‌سوی ظهور خواهد بود.
ابوطالبی تأکید کرد: ایجاد خلل در زمینه‌سازی ظهور تنها سنگ‌اندازی نیست بلکه ترک فعل نیز موجب کند شدن این حرکت خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ساختار تحریم‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی گفت: همه تلاش غرب در جهت جلوگیری از رشد و حرکت روبه‌جلو نظام اسلامی است.
ابوطالبی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به عملکرد دولت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های دولت زنده کردن شعارهای انقلاب همچون شعار عدالت و پیشرفت بوده است.
معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) بیان کرد: دولت قبل معتقد بود که با نگاه اسلامی نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد و ثمره این نوع مدیریت آن شد که در سال‌های 1397 و 1398 بیشترین فاصله طبقاتی را در کشور شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: در دولت قبل فضایی ایجاد کردند که مردم تمام‌ مشکلات خود را در مقابله با امریکا می‌دانستند باوجوداینکه بیشتر مشکلات منشأ داخلی داشتند و دولتمردان آدرس غلط به مردم می‌دادند.
ابوطالبی در ادامه با اشاره به اینکه دولت آیت‌الله رئیسی امید را در ذهن مردم زنده کرده است، گفت: از توفیقات این دولت از زبان رهبری می‌توان به حضور مستقیم و سریع در میدان بحران‌ها، سفرهای استانی، عدم نگاه رقابتی بین قوای کشور و خارج کردن مردم از حالت انتظار در خصوص توافقات برجام می‌توان نام برد.
معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) افزود: دولت در عرصه سیاست خارجی و مخصوصاً ارتباط با همسایگان بسیار موفق عمل کرده است همچنین درزمینهٔ احیاء کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و معادن توفیقات فراوانی حاصل‌شده است.
وی در پایان گفت: برخلاف دولت قبل این دولت، دولت در میدان است و مردم حس می‌کنند که دولت در حال تلاش است اما باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا مردم ثمره این تلاش‌ها را در سفره‌های خود ببینند.

دیدگاه شما