تازه های سایت

کد مطلب: 53266
28. خرداد 1402 - 8:38
منیره سیف دختر ۱۷ ساله و مظلوم اهل شهرستان نهاوند به جرم انقلابی گری در کینه آتش منافقین سوخت و آسمانی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، نهاوند در تاریخ پرافتخار خود مهد علما و شخصیت‌های برجسته و طراز اول انقلاب اسلامی بوده است که در همه مراحل پیروزی نظام اسلامی خوش درخشیده‌اند.

این شهرستان با داشتن عالمان فرزانه‌ای چون شهید آیت‌الله حیدری، شهید آیت‌الله قدوسی و شهدای بزرگواری چون شهید طالبیان و شهید حاج میرزا سلگی نقش برجسته‌ای در پیروزی و تداوم حرکت انقلابی مردم ایران داشته است.

حرکت گروه انقلابی ابوذر در سال ۵۲ بر ضد رژیم ستم‌شاهی و پایین کشیدن مجسمه شاه خائن در ۱۴ آبان سال ۵۷ به‌عنوان اولین شهر کشور از دیگر افتخارات کهن دیار نهاوند است.

در کنار مردان، شیر زنان نهاوندی هم درراه پیروزی انقلاب اسلامی از همه هستی خود گذشتند و با شجاعت مثال‌زدنی جان خود را تقدیم کردند.
منیره سیف دختر ۱۷ ساله نهاوندی یکی از این شیر زنانی است که توسط منافقین به طرز فجیعی ترور شد و در آتش کینه آن‌ها سوخت و آسمانی شد.

منیره بااینکه سن کمی داشت ولی برای هم الگو بود، الگویی از حجاب و حیا و سرزندگی.

این بانوی نهاوندی آن‌چنان‌که خانواده‌اش می‌گویند؛ عاشق امام خمینی (ره) و کار کردن در بسیج و فعالیت‌های انقلابی بود و همین فعالیت‌هایش، ضدانقلاب و منافقین را عصبانی کرده بود.

این عصبانیت به حدی رسیده بود که منافقین چندین بار وی و خانواده‌اش را تهدید کرده و دریکی از نامه‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید وی را تهدید به مرگ می‌کنند.

در این نامه که به داخل خانه آن‌ها انداخته‌شده بود نوشته‌شده است؛ «به شما اخطار می‌دهیم که دست از این کارها بردارید وگرنه باید منتظر عواقب این کارهایتان باشید».

این تهدیدها منیره را از راه و هدفی که داشت منصرف نمی‌کرد و شوق و صلابت این دختر شجاع نهاوندی را بیش‌تر از گذشته کرده بود تا اینکه منافقین که خود را در برابر اراده این دختر شجاع نهاوندی ناتوان می‌دیدند، اقدام به ترور و شهادت وی کردند.

۱۲شهریورماه سال ۶۰ بود که خانه شهید منیره سیف شاهد حادثه ناگوار پرتاب نارنجک توسط منافقین بود که براثر آن منیره به دیدار معبود شتافت و خواهر و مادر وی نیز زخمی شدند.

اوج پستی و خواری منافقین در این حادثه زمانی بیشتر معلوم می‌شود که مشخص می‌شود حاج ابراهیم سیف (پدر شهید منیره سیف) و پسرش برای دفاع از انقلاب و اسلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفته بودند و منافقین از این فرصت برای انتقام‌جویی از این بانوی نهاوندی استفاده کردند.

منیره عاشق امام خمینی(ره) و فعالیت های انقلابی بود

زینب خواهر شهید منیره سیف شب ترور خواهر ۱۷ ساله‌اش را این‌گونه روایت می‌کند: منیره عاشق امام و کارهای انقلابی و اعتقادی بود و برای حجاب اهمیت زیادی قائل بود.

وی ادامه داد: همان‌طور که در عکس‌های منیره مشاهده می‌کنید وی از چفیه به‌عنوان حجاب استفاده می‌کرد که نشان‌دهنده عمق اعتقاد او به حرکت انقلابی و بحث حجاب است وخواهرم در کارهای آن زمان که بیشتر جنبه اعتقادی و مذهبی داشت همیشه حضوری فعال داشت و در پشتیبانی از جبهه‌ها هم همواره در مساجد و بسیج حضور داشت.

خانم سیف اظهار داشت: منافقین کوردل که دستشان به خون جوانان مؤمن و انقلابی آغشته شده بود در سال ۶۰ فعالیت‌های ضدانقلاب را به اوج خود رسانده بودند و توان تحمل اقدامات این دختر ۱۷ ساله را نداشتند.

خواهر شهیده ترور گفت: منیره به معنای واقعی کلمه عاشق امام بود و ارادت عجیبی به حضرت روح‌الله داشت و همین امر منافقین آن روزهای نهاوند را عصبانی کرده بود.

وی ادامه داد: منافقین چندین بار به شیوه‌های مختلف خواهرم را تهدید به مرگ و ترور کرده بودند ولی این تهدیدها روحیه منیره را بیشتر می‌کرد و ترسی از این کارها نداشت.

سیف بیان داشت: چند بار منیره را تهدید کرده بودند و دریکی از نامه‌ها که به داخل حیاط ما انداخته بودند و موجود است نوشته بودند «این آخرین اخطار است دست از امام و انقلاب بردار وگرنه تو را خواهیم کشت» ولی منیره کارهای خودش را انجام می‌داد و به ما دلداری می‌داد.

منافقین چندین بار منیره را تهدید به ترور کرده بودند

خواهر شهیده ترور شب شهادت خواهرش را این‌گونه روایت می‌کند: در آن روز که ۱۲ شهریورماه سال ۶۰ بود عبور و مرور افراد مشکوک و چند موتورسوار یکی از خواهرانم را ترسانده بود ولی مادرم و منیره ما را آرام کردند ولی ترددها زیاد بود.

وی افزود: در آن زمان پدر و برادرم در جبهه حضور داشتند و منافقین می‌دانستند مردی در خانه نیست و به همین دلیل می‌خواستند نقشه ترور خواهرم را عملی کنند و خواهرم نیز چند نفر مشکوک را در پشت پنجره خانه دیده بود.

سیف ادامه داد: در زمان شام بود و سفره را برای صرف شام پهن کرده بودیم که صدای شکستن شیشه پنجره خانه را شنیدم و بسیار ترسیده و شروع به فریاد زدن کردیم و متوجه شدیم که چیزی به داخل خانه پرتاب شد که منیره فریاد زد نارنجک جنگی.

وی گفت: شرایط عجیبی بود و من و خواهرم به داخل حیاط خانه فرار کرده بودیم و خواهرم منیره با دیدن نارنجک و برای نجات جان بقیه و برای این‌که اعضای خانواده آسیب کمتری ببینند خودش را روی نارنجک می‌اندازد و بدنش متلاشی می‌شود و به شهادت می‌رسد.

خواهر شهیده ترور بابیان اینکه در این حادثه من و خواهرم و مادرم زخمی شدیم، اظهار داشت: منافقین علاوه بر نارنجک یک «کوکتل مولوتهف» هم به داخل خانه انداخته بودند که در داخل موهای خواهرم منیره گیرکرده بود و واقعاً به طرز فجیعی خواهرم را به خاطر عقیده‌اش در حمایت از امام و انقلاب به شهادت رساندند.

سیف می‌گوید: این ترور در حالی رخ داد که خواهرم در چند روز آینده قرار بود به خانه شوهرش که عقد کرده او بود، برود اما این ترور ناجوانمردانه او را ناکام از دنیا برد و این برگی دیگر از جنایات منافقین بود.

وی افزود: پدرم و برادرم چند روز بعد از شهادت منیره از جبهه برگشتند وقتی اوضاع خانه و خبر شهادت منیره را شنیدند خیلی ناراحت بودند و گریه می‌کردند و واقعاً روز سختی بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، شهید منیره سیف تنها شهیده ترور شهرستان نهاوند است که در سن ۱۷ سالگی به دلیل فعالیت‌های دینی و انقلابی و به خاطر عشق و علاقه‌ای که به امام خمینی (ره) داشت هدف کینه و ترور منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید تا برگی دیگر از جنایت منافقین بر ضد مردم کشورمان رقم شده شود.

منافقین که برای همیشه منفور ملت ایران هستند در دهه ۶۰ جنایت‌های وحشتناکی مرتکب می‌شدند که شهادت شهید منیره سیف یکی از این جنایت‌های هولناک بود ولی مدعیان حقوق بشر هیچ‌گاه این جنایت و اقدامات مشابه را محکوم نکردند.

گزارش از مهدی سهرابی

دیدگاه شما