تازه های سایت

کد مطلب: 5322
13. آذر 1391 - 6:24
پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سطح شهرستان نهاوند خبر داد.

پایگاه خبری گرو :خدایار ظفری دیروز با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع دستی در نهاوند ایجاد می‌شود، اظهار کرد: با هدف معرفی آثار دست‌ساز و صنایع دستی نهاوند به متقاضیان بازارچه‌های صنایع دستی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرداری نهاوند، میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجاد می‌شود.

وی به مزایای ثبت‌نام در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند اشاره کرد و ادامه داد: این مراکز می‌توانند ضمن دعوت از کارفرمایان و دریافت درخواست‌های آنها بر حسب نیاز کارفرمایان نسبت به نیروی کار برای کارفرمایان اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند داشتن تحصیلات عالی در کنار حضور در مرکز آموزش‌ فنی و حرفه‌ای را یکی از فرصت‌هایی دانست که توسط دولت برای متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهیا شده است.

وی از وجود 15 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در نهاوند خبر داد و ابراز کرد: این آموزشگاه در زمینه‌های آموزش کامپیوتر به تعداد پنج آموزشگاه، خیاطی به تعداد سه آموزشگاه، امور مالی و حساب‌رسی به تعداد دو آموزشگاه، صنایع دستی به تعداد یک آموزشگاه و مراقبت‌های زیبایی به تعداد چهار آموزشگاه فعالیت می‌کنند.

ظفری ادامه داد: سالانه بیش از 300 نفر از متقاضیان آموزش و دریافت مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را تربیت کرده و با ارائه گواهینامه فنی و حرفه‌ای و مهارت نقش اساسی خود را در کاهش بیکاری در بین جوانان به خوبی ایفا کرده است.

وی از ایجاد کارگاه آموزش سفال‌کاری برای نخستین بار در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: با شروع به فعالیت این کارگاه تعداد 20 نفر از خواهران علاقه‌مند به مدت چهار ماه آموزش سفال‌کاری را طی کرده و بعد از دریافت گواهینامه مهارت قادر است برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: با آغاز به کار بازارچه‌های صنایع دستی آثار دست‌ساز حرفه‌آموزان در این بازارچه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و زمینه معرفی آنان را فراهم خواهد کرد.

وی به حمایت دولت از حرفه‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در صورت داشتن گواهینامه مهارت متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به اخذ تسهیلات مناسب به منظور توسعه حرفه خود اقدام کنند.

ظفری در پایان سخنانش افزود: بیش از 28 درصد از خواهران علاقه‌مند که در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده و گواهینامه مهارت گرفته‌اند جذب بازار کار شده‌اند.

دیدگاه شما