تازه های سایت

کد مطلب: 53178
16. خرداد 1402 - 7:51
شیخ دیاباته مهاجم مالیایی پرسپولیس می‌گوید قهرمانی با این تیم شیرین ترین خاطره‌اش از ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، یکی از خریدهای پر سر و صدای تابستانی پرسپولیس شیخ دیاباته مهاجم مالیایی سابق استقلال بود. پرسپولیس که نیاز به جذب مهاجم داشت، بعد از خرید لوکادیا اقدام به جذب دیاباته کرد ولی این بازیکن نتوانست انتظارات را برآورده کند.

شیخ که زیاد مصدوم می‌شد و این موضوع را در تیم‌های قبلی خود از جمله استقلال و الغرافه هم ثابت کرده بود. اتفاقی که بارها در طول این فصل رخ داد و شیخ اکثر بازی‌های پرسپولیس را به دلیل مصدومیت از دست داد.

با وجود اینکه دیاباته ۳ گل مهم را در این فصل برای تیمش به ثمر رساند، ولی گل محمدی از این بازیکن رضایت کافی را نداشت و شیخ نتوانست انتظارات را برآورده کند. او بازی‌های حساسی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در روزهایی که پرسپولیس خیلی به او نیاز داشت نتوانست به تیمش کمک کند.

در هفته‌های پایانی لیگ دیاباته بدون مشکل تمرین کرد و می‌توانست در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. با این حال یحیی به این بازیکن فرصت بازی نداد. گل محمدی برای دربی نام شیخ را از لیست خط زد تا این مهاجم مالیایی نتواند مقابل تیم سابقش بازی کند. عملکرد خوب عیسی آل کثیر و گلزنی‌های او و همچنین عبدی که دوباره به فرم خوب خود برگشته بود، در کنار تغییر پست وحید امیری از خط دفاعی به خط حمله، باعث شد تا شیخ فرصتی برای بازی کردن پیدا نکند.

با پایان فصل قرارداد دیاباته هم به پایان رسید و این بازیکن ایران را ترک کرد. با توجه به شرایط او مشخص بود که قراردادش تمدید نخواهد شد و این بازیکن دیگر پیراهن پرسپولیس را نخواهد پوشید. با این حال شیخ ۳ جام با پرسپولیس به دست آورد. اتفاقی که در دو فصل حضور در استقلال نتوانسته بود به آن برسد.

با شیخ در خصوص فصلی که گذشت و البته جدایی‌اش از پرسپولیس گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

از قهرمانی با پرسپولیس بگو...
فکر می‌کنم فصل فوق العاده ای را داشتیم و توانستیم به چیزی که حق ما بود، برسیم. شایسته قهرمانی بودیم و کیفیت بالایی از خودمان به نمایش گذاشتیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و همیشه برای قهرمانی می‌جنگد. لیگ سخت و پرفشاری بود ولی در نهایت به هدفی که داشتیم رسیدیم و به جام‌های مختلفی رسیدیم. این قهرمانی‌ها را باید به هواداران پرسپولیس تقدیم کنیم که در طول فصل از ما حمایت کردند و فوق العاده بودند.

استقلالی‌ها و مخصوصا سرمربی شان معتقد بودند که پرسپولیس شایسته قهرمانی نبود. در این رابطه چه نظری داری؟
نمی‌توانم در مورد فرد دیگری صحبت کنم. اینکه بقیه چه می‌گویند به خودشان مربوط است ولی تیم ما لایق قهرمانی بود و در این فصل فوق العاده کار کرد.

در استقلال آقای گل شدی ولی در پرسپولیس جام گرفتی.
من روزهای خوبی در ایران داشتم و خوشحالم در این کشور فوتبال بازی کردم. همه تلاشم را کردم که در هر تیمی که بودم، مفید باشم و بتوانم به تیمم کمک کنم. از قهرمانی با پرسپولیس و جام‌هایی که گرفتم خیلی خوشحالم و شاید یکی از بهترین لحظات زندگی فوتبالی من بود.

با امید زیادی به پرسپولیس آمدی ولی مصدومیت‌ها اجازه نداد که خیلی به تیم کمک کنی. در این خصوص هم صحبت کن.
بله متاسفانه من چند بار در فصل مصدوم شدم و همین موضوع باعث شد تا خیلی از بازی‌ها را از دست بدهم. این طبیعت فوتبال است و خیلی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که دست شما نیست. هدفم این بود که به پرسپولیس کمک کنم و می‌خواستم در کنار تیم قهرمانی بیاوریم. نمی‌دانم چقدر در این کار موفق بودم ولی برای تیم و هواداران خوشحالم که در نهایت فصل را با ۳ جام به پایان رساندند. هر وقت بازی کردم نهایت تلاشم را انجام دادم تا به پرسپولیس کمک کنم. با این حال در چند مقطع مصدوم شدم و همین موضوع کار را سخت کرد.

به نظر می‌رسد دیگر تو را در پرسپولیس نخواهیم دید. درست است؟
بله داستان من و پرسپولیس تمام شد و قراردادم هم به پایان رسید. فکر می‌کنم پایان داستان من و پرسپولیس خیلی قشنگ بود که با قهرمانی همراه شد. از هواداران، همبازیان، مدیریت و کادرفنی پرسپولیس چیزی جز محبت و احترام ندیدم و خوشحالم یک فصل در کنارشان بودم. برای پرسپولیس و هوادارانش هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 
منبع: روزنامه خبر ورزشی

دیدگاه شما