تازه های سایت

کد مطلب: 53125
9. خرداد 1402 - 7:54
مدیر امور آب نهاوند گفت: بارش های امسال در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته ولی نسبت به بلند مدت کاهشی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اکبر دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از مهرماه سال گذشته که ابتدای سال آبی است تا امروز در نهاوند ۴۴۸ میلیمتر بارش داشته ایم.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۹ میلیمتر بوده از افزایش ۳۲ درصدی خبر می دهد.

دهقانی افزود: با وجود این بارش های خوب ولی همچنان نسبت به بلند مدت شاهد کاهش ۹ درصدی بارش ها نسبت به بلند مدت هستیم که به صورت میانگین ۴۹۰ میلیمتر بوده است.

مدیر امور آب نهاوند گفت: ۳ ایستگاه باران سنجی مربوط به آب منطقه ای در شهرستان داریم که میانگین این سه ایستگاه ۴۴۹ میلی متر بارش داشته است.

وی ادامه داد: ایستگاه روستای وراینه ۴۷۱ میلی متر، سیاه دره ۵۶۷ میلی متر و وسج ۳۰۵ میلیمتر در سال زراعی جاری داشته اند.

دهقانی اظهار داشت: همچنان مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و میزان مصرف را رعایت کنند چون تراز آب زیر زمینی شهرستان همچنان منفی است.

مدیر امور آب نهاوند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع چاه های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در شهرستان ۳۳۸ حلقه چاه غیر مجاز داریم که نزدیک به ۹ میلیون مترمکعب آب در سال از این چاه ها برداشت می شود.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۲۱ حلقه چاه مسدود کرده ایم و امسال هم تاکنون ۳ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است و تا پایان سال برنامه داریم که این کار را ادامه دهیم.

دیدگاه شما