تازه های سایت

کد مطلب: 52442
15. اسفند 1401 - 8:09
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: مراکز جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی در نهاوند ساماندهی شوند تا کمک‌ها هدفمند انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مریم سلگی اظهار کرد: در حال حاضر کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط نهادهای بهزیستی، کمیته امداد و یا برخی رابطان این دو نهاد که دارای مجوز هستند، انجام و پس از تحویل به این دو نهاد در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد در مجالس و هیئات بدون داشتن مجوزی کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند و بدون نظارت بهزیستی در اختیار افراد موردنظر خود قرار می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند با بیان اینکه در نهادهای حمایتی کار کمک به نیازمندان به شیوه هدفمند انجام می‌شود اضافه کرد: با توجه به اینکه مددجویان و افراد نیازمند زیر پوشش بهزیستی شناسنامه‌دار هستند توزیع کمک نیز بر اساس نیاز آنها انجام می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که کمک‌های جمع‌آوری شده توسط افراد فاقد مجوز ممکن است چندان هدفمند نباشد و یا اینکه به افراد خاصی داده شود و مابقی از آن محروم شوند.

سلگی با بیان ینکه این موضوع باید ساماندهی شود تا بتوان کمک‌های مردمی را به دست نیازمندان واقعی رساند گفت: نهاوند یکی از شهرهایی است که میزان مشارکت مردمی در آن زیاد است و در صورت ساماندهی جمع‌آوری کمک‌های مردمی، مشارکت آنها به دست نیازمند واقعی می‌رسد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2.5 میلیارد تومان پول و کمک‌های مردمی جذب شده که پس از شهر همدان در رتبه دوم استان قرار داریم.

دیدگاه شما