تازه های سایت

کد مطلب: 52136
12. بهمن 1401 - 1:00
امام جمعه نهاوند گفت جایگاه زن در اسلام یکی از موضوعات مهم و اساسی است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در همایش نقش بانوان در انقلاب اسلامی گفت: نقش زنان در پاسداری از ارزش‌های انسانی و اسلامی باعث شده که قرآن کریم توجه ویژه ای به آنها داشته باشد و محور فکری ما در اسلام باید در این راستا باشد.

وی با اشاره به نقش حضرت فاطمه (س) در ارتقای جایگاه زن بیان کرد با ولادت حضرت زهرا (س) جایگاه زن ارتقا پیدا کرده است و سوره کوثر نیز درست در زمانی که جاهلیت اهمیتی برای زن قائل نمی‌شدند و دختران را زنده به گور می‌کردند با ولادت حضرت زهرا (س) نازل شد.

وی افزود: در این سوره به پیامبر اسلام (ص) بشارت می‌دهد که خیر کثیر را به تو دادیم «انا اعطیناک الکوثر» در واقع مصداق بارز و اصلی آن در زمان نزول، وجود با برکت حضرت زهرا (س) بوده است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) شخصیتی هستند که با اخلاق و رفتارش شخصیت و اهمیت زن را تثبیت کرد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: اگر حمایت‌ها و پشتیبانی حضرت زهرا (س) نبود حضرت علی (ع) در جریان تثبیت دین اسلام موفق نمی‌شد، لذا سیره حضرت زهرا (س) و نقشی که در دین داشتند نقش حمایتی از مسئله امامت بود.

وی بیان کرد: در اسلام زن، علاوه بر مسئولیت اداره خانه و تربیت فرزندان که از مهمترین وظایف اوست، در بسیاری از مسئوولیت‌های اجتماعی با مردان شریک است و انجام این وظیفه خواه و ناخواه او را از حصار خانه به صحنه‌های اجتماعی می‌کشاند، که این نه تنها با حفظ حجاب و عفاف که از وظایف دیگر اوست منافات ندارد بلکه او را در بهتر انجام دادن مسئولیت‌های اجتماعی و سلامت روانی‌اش یاری می‌کند.

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: نقش زن در اسلام به عنوان شریک مرد در تولید نسل بشر به رسمیت شناخته شده است و تفاوتی در بین مرد و زن وجود ندارد، مگر به لحاظ ساختاری، که این تفاوت‌ها نیز نشأت گرفته از تکالیفی است، که خداوند سبحان برای انسان‌ها مقدر نموده است.

دیدگاه شما