تازه های سایت

کد مطلب: 5180
11. آذر 1391 - 5:38
پایگاه خبری گرو به نقل از مهر: مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهرگیان از توابع شهرستان نهاوند با حضور مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان برگزار شد.

به گزارش گرو :در این مراسم که ظهر جمعه در مسجد خاتم الانبیاء شهر گیان و با حضور مسئولین مختلف و اقشار مردم شهر گیان برگزار شد، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: مردم مسلمان ایران، پس از پیروزى انقلاب اسلامى به ارزش و اهمیت نماز جمعه به خوبى پى بردند.

حجت الاسلام سید صادق موسوی با بیان اینکه این مراسم پر شکوه سیاسی و عبادى در ایجاد وحدت و پیوند مسلمانان نقش بسزایی دارد، گفت: خداوند متعال ، براى انکه مسلمانان با یکدیگر پیوند و همبستگى بیشترى پیدا کنند و نسبت به یکدیگر الفت و محبت داشته باشند، با شرایط ویژه اى امر به برگزارى نماز جمعه فرموده است.

وی در ادامه گفت: نظارت و مراقبت در زمینه تحقق اهداف و سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نظارت و مراقبت در زمینه حسن اجرای امور در شهر گیان از جمله وظایف امام جمعه است.

وی افزود: پاسخگویی به مراجعات مردم، اختصاص ساعاتی از روز برای ملاقات با مردم و مسئولین محلی و تشکیل جلسه با آنان و پرهیز از موضعگیریهای تفرقه افکنانه و زیان بخش به سود یا زیان افراد از جمله وظایف دیگر امام جمعه محسوب می شود.

حجت الاسلام موسوی با تقدیر از حجت الاسلام حمید افتخاری امام جمعه سابق شهر گیان اظهار داشت: وی به مدت پنج سال این مسئولیت مهم را بر عهده داشت و به خوبی از عهده آن برآمد و از تجربه های گرانقدر وی در جای دیگری استفاده خواهد شد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اضافه کرد: حجت الاسلام حسین امینی نیز شخصیت روحانی با دانشی است که اینک به عنوان امامت جمعه جدید شهر گیان منصوب میشود.

دیدگاه شما