تازه های سایت

کد مطلب: 51778
4. دى 1401 - 1:41
با حضور فرماندار و ماموران امدادی نهاوند به خانواده های گرفتار در برف کمک رسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند گفت: ساعاتی قبل با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و پیگیری انجام شده با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر خصوصا راهداری و حمل و نقل جاده ای و شورای روستای گوشه بدیع الزمان عملیات نجات اعضای دو خانواده گرفتار در برف در یکی از روستاهای بخش مرکزی پایان یافت و اعضای این خانواده ها به شهر نهاوند منتقل شدند.

وی اظهار داشت: به محض اطلاع از ‌گرفتار شدن خانواده پنج نفره ضمن دستور به مدیریت ستاد بحران با ورود دستگاه های خدمات رسان نسبت به نجات افراد این خانواده اقدام شد

فرماندار  نهاوند به همراه معاونین، بخشدار مرکزی  با حضور در این ماموریت بحران با دلجوی از این خانواده ها دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنها صادر کرد

 تمام راه های حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند باز است و تردد در آنها جریان دارد

 عمید الوند رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نهاوند نیز در این خصوص گفت: در محور نهاوند به نورآباد هم اکنون کولاک و بارش برف در جریان است که به رانندگانی که قصد دارند در این مسیر تردد توصیه می شود حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 الوند بیان کرد: در جاده فیروزان به دوراهی کرمانشاه و کنگاور در حال حاضر  بارش باران گزارش شده است و به رانندگان توصیه می‌شود ضمن احتیاط قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نهاوند گفت: سه جاده روستایی هنوز تیغ زنی نشده است که با توجه به حجم کار و تعیین اولویت ها جاده این روستاها هم تا فردا تیغ زنی می شود.

 الوند با اشاره به حادثه گرفتار شدن خانواده پنج نفره ای در روستای سالار آباد نهاوند گفت: روز گذشته خانواده ای برای بازدید از زمین های کشاورزی خود به این منطقه رفتند که با شروع بارش برف در این منطقه زمین‌گیر شدند.

وی افزود: عملیات نجات این خانواده به محض اطلاع از بعدازظهر روز شنبه سوم دی ماه توسط ماموران اداره راهداری و با کمک نیروهای هلال احمر آغاز شد که در نهایت بعد از طی کردن ۷ کیلومتر مسیر صعب العبور و دو کیلومتر پیاده روی در شرایط سخت اعضای این خانواده شامل،  همسر، دو فرزند پسر و دختر و عروس این خانواده توسط نیروهای امدادی به شهرستان نهاوند منتقل شدند.

وی ادامه داد: همچنین در جاده نهاوند به  بروجرد حوزه استحفاظی لرستان  یک دستگاه اتوبوس با ۳٠ مسافر در برف زمین گیر و در حال واژگونی بود که با کمک نیروهای راهداری نهاوند مسافران این اتوبوس پیاده شدند و اتوبوس با کمک خودروهای اداره راهداری از حالت واژگونی رهایی پیدا کرد.

دیدگاه شما